Var hittar man godissorten "hockeypuckar"

NeonX
20 oktober 2008 ·

Hej, detta är troligtvis den mest onödiga tråd jag någonsin skapat enligt många.
Hursomhelst, så har det blivigt jävulskt viktigt för mig, så jag skulle uppskatta hjälpen.

Det hela började med en kul grej, som slutade med att jag fick i uppdrag, eftersom jag aldrig smakat eller hörtstalas om godisen "hockeypuckar". Vilket kan tyckas skämtsamt, lite på kul sådär så har jag frågat folk ( bedömt 10-15 st ) om de vet vad det är. Varav en har vart bombsäker på att han har käkat dessa, och att det fans att köpa på Uno-X macken vid rollsbo i Kungälv. Dom säljer inte "hockeypuckar" godiset där och ingen av de två som jobbade där hade en aning om vad det var.

Coop backaplan ( i göteborg ) har dem inte.
Preem och OK&Q8 (i göteborg ) har dem inte.

Enligt personen som gav mig uppdraget är det tillverkaren "Haribo" som gör dessa mystiska små saker.
Själva blånekar de när jag Emailade och frågade.


Så tro mig, jag har försökt duktigt, jag har googlat, bränt säkert 6-8 liter sopp på att åka runt mellan olika ställen och letat, Emailat företag och frågat personal på diverse ställen och blivigt stirrad på med en blick som betyder *jag har fingret på larmknappen och du skall gå nu*

Min näst sista utväg är att skapa en tråd här, där man kan få svar på vad fasen som helst,
Så snälla garageare vet någon var i HEL*ETTE man kan få tag på godissorten "hockeypuckar"

...Tillägger små ledtrådar jag lyckats lista ut. Detta är INTE de plastformade askarna med hockeypulver.
Och de enda två som hörttalas om detta kommer från Trollhättan, så eventuellt är det nån lokal skumrask godis som gömts väl för utomstående.....





Hjälp......

volvo_Tobias
20 oktober 2008 · 687 Inlägg

Ända jag känner till är ju hockeypulver i puckformade askar.

NeonX
20 oktober 2008 ·

Samma här, men som sagt är det tydligen inte dessa det handlar om, så vi får helt enkelt se hockeypulveraskar-formade-som-hockeypuckar som en avledande manöver för att mörklägga den äkta hockeypuck-godisen...

DoT Häst
20 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

Ah! Jag känner till de mystiska "hockeypuckarna".
Var väl nått år sen man käkade sånna sist.. Då från automaten på jobbet.
Ger även jag mig in på detta uppdraget nu. Ska köra en runda till diverse affärer i närheten och kolla upp om jag kan hitta dem! smile

Än är inte den sista idioten född..
Smajly
20 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Aldrig hört talas om.. Måste vara det lokala folket som kallar en godis så.
Här finns det inte och har aldrig hört heller. Förutom då pulvret i dosorna.. men det var inte ens hockeypulver utan cowboy-snus hette det här iallafall.

DoT Häst
21 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

C-son skrev:
Vet precis vilket godis du menar, finns på var å varannan bensinmack här smile .. de e runda sockrade godisar stora som femtioöringar i färgerna gul, orange, grön och röd och på framsidan är det en hockeyspelare,, och jo de e visst haribo som gör dessa smile .. finns även att köpa som lösgodis här på de lokala godishuset.. men dom heter syrlingar om ja inte minns fel å inte hockeypuckar,, de e nog bara ett smeknamn tongue

hittade en bild efter ja skrev inlägget smile

http://www.northerner.com/pic_large/har … lingar.jpg

Det var inte dom jag tänkte på. hmm
De jag tänker på kommer i form av "rullar"..

Än är inte den sista idioten född..
prodrive Avstängd
21 oktober 2008 · 962 Inlägg

Dom är så satans goa, var bara tvungen att skriva det...

edit: dom gröna, röda, orangea och gula med socker alltså, lakris och annat skit smakar skit.

Senast redigerat av prodrive (21 oktober 2008)

Team-Adolfsson Gödseldräng
21 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

har me käkat såna big_smile
smakade några av en polare ska höra me han vart han köpt dom
svarta runda fula saker va de iallafall ^^

bjornE_ Zephyr Tattoo Jönköping
21 oktober 2008 · 254 Inlägg

dom där "Syrlingar" finns även i lakritsvariant.. Finns på istortsett ALLA ställen man kan köpa godis på?! tongue

liddan Oldschool
21 oktober 2008 · 299 Inlägg

Gå bara till någon turk affär, de lär finnas där.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
21 oktober 2008 · 2 972 Inlägg

DoT skrev:
Det var inte dom jag tänkte på. hmm
De jag tänker på kommer i form av "rullar"..

Dessa?
https://www.finnairshop.fi/wcsstore/ePreOrder/images/catalog/small/lakritsal.jpg
http://www.worldofsweets.de/out/1/html/0/dyn_images/2/301952a_p2.jpg

Senast redigerat av matteeee (21 oktober 2008)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Smajly
21 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

De e ju vanliga lakrisal.. Dom har aldrig kallats hockeygodis..

Men trådskaparen kan ju förklara lite mer hur dessa ska se ut.
Ligger dom i påse?
Är det som ett ihoparullat lakris-snöre?
Storlek?

Senast redigerat av Smajly (21 oktober 2008)

matteeee Ingen himmel är så blå som min
21 oktober 2008 · 2 972 Inlägg

Smajly, jag svarade DoT, inte trådskaparen...
Men om inte C-son har rätt behöver vi nog få reda på färg, smak, storlek på pucken osv.. smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
firefreak Eldknast
21 oktober 2008 · 915 Inlägg

Behöver inte vara ett lokalt godis, bara ett lokalt namn på det.

Inga hintar om vad det är gjort av?

Lakrits, choklad osv?

Hur stora är dom?

Tiden är rolig när det går fort... :)
DoT Häst
21 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

matteeee skrev:
Smajly, jag svarade DoT, inte trådskaparen...
Men om inte C-son har rätt behöver vi nog få reda på färg, smak, storlek på pucken osv.. smile

Inte Lakrisal jag tänkte på heller. Ska ut idag och spana.

Än är inte den sista idioten född..
NeonX
21 oktober 2008 ·

Smajly skrev:
De e ju vanliga lakrisal.. Dom har aldrig kallats hockeygodis..

Men trådskaparen kan ju förklara lite mer hur dessa ska se ut.
Ligger dom i påse?
Är det som ett ihoparullat lakris-snöre?
Storlek?

Trådskaparen önskade att han visste....


Men jag måste ge ett stort tack till C-son som bidrog med en bild, det måste vara dessa lömska fulingar hon menar. Och haribo nekade att de sålde "hockeypuckar" men om det är ett smeknamn så går det juh bra. Nu är bara frågan vart fasen i GBG man kan hitta dessa....skall ge mig ut på jakt bland alla ställen jag kan komma på, tack som fan gubbs de här är ett stort steg på vägen:D

Zeno_ Sladdgalning
21 oktober 2008 · 297 Inlägg

kolla 4-gott vid antingen saronkyrkan eller kapellplatsen, har det mesta, finns även någon lågpris godisaffär ute vid backaplan har jag för mig!

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89
Smajly
21 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Ja då återstår och se om du hittar dom och om det är dom hon menade..
Hittar du inga så kan ju någon som vet var man köper dom posta en påse till dig med posten..

Återkom gärna med resultat.

christofferedil Yellow bug!
22 oktober 2008 · 1 640 Inlägg

Jag vet inte varför, men det första som dyker upp i huvudet när jag hör "hockeypuckar" och godis, är ett ihoprullat laktritssnöre i en liten "ask".. tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
DoT Häst
22 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

Fan! Fortfarande har jag inte hittat de jag menar .. hmm
Haha.. detta kommer kanske bli en såndär jobbig grejj som jag inte kan släppa..tongue

Än är inte den sista idioten född..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang