4303
Sök

Har Marabou någon fabrik lik Cloettas?

fotointresserad
2 307 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Kan inte släppa en fundering jag fick när jag satt och åt lite mjölchoklad nyss =P

Cloetta har ju försäljning av choklad och deras övriga produkter i sin fabrik nere i Linköping men har Marabou något liknande och vart ligger den isf?

Kanske en heelt onödig tråd, jag vet, men kan inte släppa den funderingen just nu smile

8 921 Inlägg
20 oktober 2008
Har för mig att det finns i Upplands-Väsby, är inte 100% säker att dom har försäljning i den fabriken.

Fotograf på Tierp iDag

Fire And Silk
2 254 Inlägg
20 oktober 2008
Åh, fy fan va sugen jag blev på en Chokladkaka nu sad sad tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

12 086 Inlägg
21 oktober 2008
Jag råkar ha en rulle center precis bredvid mig big_smile

fotointresserad
2 307 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Bobo skrev:
Cloettas fabrik ligger väl endå i Ljungsbro och inte Linköping  wink

Haha jaja, nånstans där neråt wink

Freddeponken skrev:
http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2315&Mid=2315

Hittade inte mer än att det stog att Alladin tillverkades i Upplands Väsby på den länken..?
Senast redigerat av Norde (21 oktober 2008)

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
21 oktober 2008
Ligger i Sundbyberg står det om du klickar vidare i länken ju..
http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/p … p;Mid=2344

fotointresserad
2 307 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
bjornE_ skrev:
Ligger i Sundbyberg står det om du klickar vidare i länken ju..
http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/p … p;Mid=2344

Ops nån som var dålig på att leta runt på sidan tror jag =P Men då  är ju iaf den stora frågan, har dom butik där dom säljer ut andra handsorteringar billigare som Cloetta har tro.. Står ju inget om det så kanske inte finns, synd. Hade ju inte varit helt fel att kunna köpa på sig ett litet billigt lager så man överlever vintern ;D

782 Inlägg
21 oktober 2008
Oftast har inte dom stora tillverkarna/grossisterna någon fabriksförsäljning men många små tillverkare har det och det är riktigt irriterande.

FreddeK
22 oktober 2008
patrik79 skrev:
Oftast har inte dom stora tillverkarna/grossisterna någon fabriksförsäljning men många små tillverkare har det och det är riktigt irriterande.

mmm så är det men det grundas på att dom stora inte gör så mycket pengar på det så det blir lönsamt att sälja godis med *fel* på. Sen vill dom hålla sitt varumärke rent med fina hela produkter och satsar mer på kvaliten.

Studerande
727 Inlägg
22 oktober 2008
Hamilton skrev:
Har för mig att det finns i Upplands-Väsby, är inte 100% säker att dom har försäljning i den fabriken.

Upplands-väsby, ja. Min mamma jobbade där. Har varit inne där med, ca 5min från mig tongue

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

719 Inlägg
25 oktober 2008
Dom har en personalshopp, ja gjorde ett jobb där en dag och då passade jag på att köpa två bärkassar med chocklad, största chokladkakorna fanns för 2kr st.

Så jag tror du måste jobba för att få handla där, tror inte dom har nån för allmänheten

fotointresserad
2 307 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Vitamin skrev:
Dom har en personalshopp, ja gjorde ett jobb där en dag och då passade jag på att köpa två bärkassar med chocklad, största chokladkakorna fanns för 2kr st.

Så jag tror du måste jobba för att få handla där, tror inte dom har nån för allmänheten

aja, se där.. Får passa på att höra av sig till dig nästa gång då wink
Skulle man jobba där är jag tveksam till om man skulle bli sugen på att köpa på sig en massa choklad.. faktiskt =P

Sök