7115
Sök

100/80 W i orginal lyktan

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare! tänkte höra lite om de går bra att ha 100/80 W i orginal lyktan på en volvo 740? eller om det man skulle haft dom i extralyserna istället?
Va tror ni?

16 197 Inlägg
22 oktober 2008
tror inte att reflektorn mår så jätte bra av de.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Herr
285 Inlägg
22 oktober 2008
Hade det på en 240 en gång i tiden.
Lös som attan, men reflektorn såg inte rolig ut efter ganska kort tid.
Blev bränd.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
22 oktober 2008
jag kör de på min   och de funkar fin fint:) haft de i 2 år och den går fint igenom bes och inga  fel på reflektorerna

1 432 Inlägg
22 oktober 2008
Varför inte köra xenon istället? bättre ljus, snyggare, enda som är är att du måste byta vid besiktningen men hur lång tid tar det att byta en lampa??

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
22 oktober 2008
Tänk på dina medtrafikanter också.. Det kommer att lysa satan, även i deras ögon.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 oktober 2008
risken är också att kablarna bränns alt. kontakterna (omställaren till hel o halvljus)
men ta och köpa xenon eller skaffa extraljus till volvo passar ju på de kantiga bilarna.

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
christofer_k skrev:
jag kör de på min   och de funkar fin fint:) haft de i 2 år och den går fint igenom bes och inga  fel på reflektorerna

Okej får testa å sätta i det !

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Tokken skrev:
Tänk på dina medtrafikanter också.. Det kommer att lysa satan, även i deras ögon.

De är väll inte mitt problem tongue

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
risken är också att kablarna bränns alt. kontakterna (omställaren till hel o halvljus)
men ta och köpa xenon eller skaffa extraljus till volvo passar ju på de kantiga bilarna.

Har två extralysen på redan !

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
Varför inte köra xenon istället? bättre ljus, snyggare, enda som är är att du måste byta vid besiktningen men hur lång tid tar det att byta en lampa??

De är inte värt å kosta på det på den där bilen den kommer inte å hålla så värtst länge till känns det som!

Whitetrash
589 Inlägg
22 oktober 2008
ogge89 skrev:
Tokken skrev:

Du blir mitt problem ogge. svetsa på en till spark på taket istället.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
__Marcus skrev:
ogge89 skrev:
Tokken skrev:

Du blir mitt problem ogge. svetsa på en till spark på taket istället.

Nej eller! blir nog å ha några till extraljus sen! funderar på å ha 5 st:D

Smålänning
7 887 Inlägg
22 oktober 2008
Jag ska ha 4 100 wattare. Och möter jag någon med 80W i halvljuset så kommer jag inte tveka att använda dem om jag blir bländad.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Jag ska ha 4 100 wattare. Och möter jag någon med 80W i halvljuset så kommer jag inte tveka att använda dem om jag blir bländad.

Hehe okej har lite funderingar på å sätta  i orginallyktorna å sen i extralyserna också

321 Inlägg
22 oktober 2008
Varför skulle man bli bländad av 80w på halvljus? Fortfarande samma ljusbild. Och 80w med orginal kablage ger inte mer än ett par procents ökning i ljusstyrka.

EViLution!

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Allx skrev:
Varför skulle man bli bländad av 80w på halvljus? Fortfarande samma ljusbild. Och 80w med orginal kablage ger inte mer än ett par procents ökning i ljusstyrka.

Eller hur de blir väll fortfarande samma ljusbild som du säjjer ! så man lär byta till grövre kablar för att få ut bra effekt?

539 Inlägg
22 oktober 2008
har haft 100/80w lampor i min gamla w124 över ett år, inga problem med reflektorer. Beror väl på bilmärke/reflektorns form.

tror inte du behöver byta kablage men enklast att kolla upp det är bara stoppa i en 100/80w lampa på vänster sida och jämföra styrkan smile

644 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Garic skrev:
har haft 100/80w lampor i min gamla w124 över ett år, inga problem med reflektorer. Beror väl på bilmärke/reflektorns form.

tror inte du behöver byta kablage men enklast att kolla upp det är bara stoppa i en 100/80w lampa på vänster sida och jämföra styrkan smile

joo de går ju å göra så också! blir de bra är de ju bara å köpa två till å stoppa i extralyserna!

624 Inlägg
23 november 2008
jag har 7x100 watt på min,lyser på bra=) inga problem..!

who´s the man?

Sök