4971
Sök

170W Extraljus lyser dåligt

83 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#1
Jag har nyligen bytt extraljus på min bil. Jag bytte från big knick till IPF. Två av lamporna lyser bra men den i mitten lyser sämre. Vet inte vad det är för fel. Har 3 st relän. Extraljusen är på 140W-170W-140W. Så det är 170W som är i mitten som lyser dåligt.

Mvh Petter

21 761 Inlägg
22 oktober 2008
#2
Har du lika grova kablar till alla reläna?
Har du verkligen kopplat på rätt tråd hos mittenlampan, dvs "helljuset"?

Antar alltså att du har H4 i extraljusen, som det ju är på IPF 930. smile
Ifall du kopplar på "halvljustråden" så blir det bara 100W nämnligen.
Senast redigerat av Drönirettab (22 oktober 2008)

83 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#3
Kablarna är lika tjocka och det är rätt kopplat till lampan tongue

Herr
285 Inlägg
22 oktober 2008
#4
Peppe90 skrev:
Kablarna är lika tjocka och det är rätt kopplat till lampan tongue

Ja, där har du ditt svar.

83 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#5
Vadrårå? Tror du man måste ha grövre till 170W?

Herr
285 Inlägg
22 oktober 2008
#6
Grövre, el kortare. Beror på ökat motstånd.

21 761 Inlägg
22 oktober 2008
#7
Hur grova är kablarna från reläna till lamporna och hur långa ungefär?

83 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#8
Okej. Tack för snabba svar.

21 761 Inlägg
22 oktober 2008
#9
Det teoretiska spänningsfallet i tex 1m lång 2,5mm2 kabel vid 15A är ca 0,11V. Om man har mycket större förlust så beror det inte på kabelarean, istället beror det på dålig kontakt av olika anledningar.

83 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#10
Kablarna ska då vara tillräckligt grova.


Sök