Jag har nyligen bytt extraljus på min bil. Jag bytte från big knick till IPF. Två av lamporna lyser bra men den i mitten lyser sämre. Vet inte vad det är för fel. Har 3 st relän. Extraljusen är på 140W-170W-140W. Så det är 170W som är i mitten som lyser dåligt.
Det teoretiska spänningsfallet i tex 1m lång 2,5mm2 kabel vid 15A är ca 0,11V. Om man har mycket större förlust så beror det inte på kabelarean, istället beror det på dålig kontakt av olika anledningar.