6002
Sök

Audi 100 2.0 -93 (c4) smäller

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Tjena  efter att min  lr  orinal katten på den pajjat helt så köpte jag ett nytt åde var inte billigt så tänkte  jag att jag sätter på org katten som jag rensat  så den är helt tom  men nu har bilen börja  smälla som fan  typ när man  pumpar på gasen så smäller de  som fan  sen så ligger man å tok kör å drar om bilar  å ligger kale i 4an upp i 4000-5000 rpm  å växlar upp så smäller de som fan ..  sen har topplocks packningen  gett sig så den läker vatten  och så drar den olja ..  oljen tror jag är för att oringarna till ventilena kan vara slut  trotts allt så hr ju bilen gått ca 30k mil... i sommar så har  den  körts rätt mkt  å hårt  oftast legat kring 200 när jag legat långa sträckor  fast  200 på mätarn kanske inte är  200 i verklighet men iaf  den e  rätt hårt körd på sistone  så har fundera på att göra en topplocks renovering  på den  alltså byta sotningssats å plana toppen  är de nå mer jag måste göra  kansek  byta kolvringar?? lr nå annat ? kommer jag bli av med  smällarna  efter  renoveringen ?

Sök