3163
Sök

Nån som kan hjälpa mig koppla in lågnivåkabeln? ***Brutal ritning*** ;)

Mollllgan
24 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hejsan hoppas kunna få hjälp av mina trevliga gorgvänner...

Alla kablar är dragna som dem ska osv.....
Dock så fungerar ej baslådan.... Provade den i en annan bil och då spelade den på fint.. så vi kan utesluta att lådan är sönder..

Här kommer bilder på hur in/yt gångarna ser ut på både steg och stereon.

Ps lägg märke till att färgerna som är satta är så det ser ut "in real life" smile

http://img184.imageshack.us/img184/3185/steg1qm8.th.jpghttp://img184.imageshack.us/images/thpix.gif



http://img184.imageshack.us/img184/4595/steg2tp4.th.jpghttp://img184.imageshack.us/images/thpix.gif

Edit* Har aldrig varit en rackare på att ladda upp bilder eller rita=)
Senast redigerat av _S40_ (24 oktober 2008)

Mollllgan
24 oktober 2008
Trådstartare
#2
vad är y-rca kabel??? glömde medge att jag är helt noob..

Jag har en sladd med 4 st kontakter.. dvs 2 i varje ände.
Räcker det med den?? sen ligger ju remotekabeln imellan dessa...

Tack för hjälpen btw

Leg. nöt
460 Inlägg
24 oktober 2008
#3
_S40_ skrev:
vad är y-rca kabel??? glömde medge att jag är helt noob..

Jag har en sladd med 4 st kontakter.. dvs 2 i varje ände.
Räcker det med den?? sen ligger ju remotekabeln imellan dessa...

Tack för hjälpen btw

Svårt å förklara.. kan säga att de e som en kabelsplitt alltså EN kabel med som blir två i andra änden om du förstår.. kostar runt 150 spänn för två st hos t.ex. BRL..


Jadå de ska allt räcka me den kabeln.. hur många basar har du föresten.?
Senast redigerat av 740Rob (24 oktober 2008)

SAAB

Mollllgan
24 oktober 2008
Trådstartare
#4
Jag har 2 st 10"... kan du ordna bild på den kabeln???

Mollllgan
24 oktober 2008
Trådstartare
#5
???

Leg. nöt
460 Inlägg
24 oktober 2008
#6
okej.. hm.. Den kabeln ser ut som ett Y med en HONA å två HANAR.. Men har du kopplat basarna på endast två kanaler eller bryggat = ex. ena basen plus kanal 1 minus kanal 2  andra basen plusen kanal 3 å minus kanal 4..?

SAAB

Mollllgan
24 oktober 2008
Trådstartare
#7
Y-rca kabel inskaffat.. var det sammt ny lågnivå jag behövde=) Nu spelar det som fa- tack för hjälpen...

1 727 Inlägg
24 oktober 2008
#8
"Någonstans i Sverige", alla som skriver det borde precisera lite, kanske bor/finns hjälp runt hörnet.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Mollllgan
24 oktober 2008
Trådstartare
#9
Horsyhorse skrev:
"Någonstans i Sverige", alla som skriver det borde precisera lite, kanske bor/finns hjälp runt hörnet.

Pierre

Japp och jag har min runt hörnet=) (Datorn)

Leg. nöt
460 Inlägg
24 oktober 2008
#10
De va så lite så..tongue haft de felet själv..

SAAB

Mollllgan
24 oktober 2008
Trådstartare
#11
740Rob skrev:
De va så lite så..tongue haft de felet själv..

Okej=) Ännu en gång tack som fan! big_smile

Leg. nöt
460 Inlägg
24 oktober 2008
#12
_S40_ skrev:
740Rob skrev:
De va så lite så..tongue haft de felet själv..

Okej=) Ännu en gång tack som fan! big_smile

Ingen fara du! hjälper till mer än gäna .. tongue

SAAB


Sök