tjena, jag har en 854 R 96- från tyskland med volvo larm. är det någon som vet vart reläna sitter till larmet ? har fått reda på att larmet heter guardian 2 volvo larm alllltså!!
okej, kolla gärna det : ) är så jävla trött på larmet nu, lust att riva bort det men orkar inte plocka ner hela bilen, starspärren går liksom kan ej starta bilen.
reläet sitter vid ratten till vänster. du får öppna upp luckan under ratten, sen lägga dig på mattan och titta rakt upp mot väster högtalare i instrumentbrädan. där hittar du alla reläna.
det som strular är att ibland så går start spären bilen startar inte. tar bort plus på batteri sätter tillbaka bilen startar ibland, vissa gånger så går bara larmet när man kör ibland när man ska starta å spärren går så åker bensinmätaren fram å tillbaka massa lamper tänds å så vidare, fattar ni vilket problem jag har eller
det som strular är att ibland så går start spären bilen startar inte. tar bort plus på batteri sätter tillbaka bilen startar ibland, vissa gånger så går bara larmet när man kör ibland när man ska starta å spärren går så åker bensinmätaren fram å tillbaka massa lamper tänds å så vidare, fattar ni vilket problem jag har eller
Detta kan knappast orsakas av larmet föreslår nog att du lämnar in din bil för felsökning på en bilelektrisk verkstad eller en volvohandlare då dett a inte dirket låter som nått man skall börja röra i om man inte har stora erfenhetr av detta
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
nu har stutusen ändrar nu går startmotorn runt men mycket långsamt, som när det är dålig batteri, å dörrarna låser sig, måste ha igångfanskapet så jag kan rulla till värkstad!