3447
Sök

volvo 854 R tyskinport "ALARM PROBLEM"

1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#1
tjena, jag har en 854 R 96- från tyskland med volvo larm. är det någon som vet vart reläna sitter till larmet ? har fått reda på att larmet heter guardian 2 volvo larm alllltså!!
Senast redigerat av Rand (26 oktober 2008)


1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#2
någon ?


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
26 oktober 2008
#3
Kommer inte ihåg just nu skall kolla imorn. Har en liten sparv i mitt huvud som säger bakom knäskydet på vänstersidan dock men jag kan ha fel

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#4
okej, kolla gärna det : ) är så jävla trött på larmet nu, lust att riva bort det men orkar inte plocka ner hela bilen, starspärren går liksom kan ej starta bilen.


1 878 Inlägg
26 oktober 2008
#5
reläet sitter vid ratten till vänster. du får öppna upp luckan under ratten, sen lägga dig på mattan och titta rakt upp mot väster högtalare i instrumentbrädan. där hittar du alla reläna.


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
26 oktober 2008
#6
men du har ju immo på denna det e inte den som strular?

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#7
det som strular är att ibland så går start spären bilen startar inte. tar bort plus på batteri sätter tillbaka bilen startar ibland, vissa gånger så går bara larmet när man kör ibland när man ska starta å spärren går så åker bensinmätaren fram å tillbaka massa lamper tänds å så vidare, fattar ni vilket problem jag har eller big_smile


1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#8
har sett dom reläna men saken är tysk bil så det står på tyska big_smile men till vänster okej tack!


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 oktober 2008
#9
byt ut styrboxen till en utan spärr så sliper du krångel med den... dock kan det bli krångel om bilen blir stulen

2slow

1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#10
jag vet faktiskt inte vad som är problemet med min bil, men jag uppskattar all hjälp jag kan få, å tips ; )


1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#11
jo det skulle man kunna göra, men jag vill gärna ha kvar spärren å allt ; )
Senast redigerat av Rand (26 oktober 2008)


1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#12
det är ingen som vet hur man kommer åt startspärren då ?


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
26 oktober 2008
#13
Rand skrev:
det som strular är att ibland så går start spären bilen startar inte. tar bort plus på batteri sätter tillbaka bilen startar ibland, vissa gånger så går bara larmet när man kör ibland när man ska starta å spärren går så åker bensinmätaren fram å tillbaka massa lamper tänds å så vidare, fattar ni vilket problem jag har eller big_smile

Detta kan knappast orsakas av larmet föreslår nog att du lämnar in din bil för felsökning på en bilelektrisk verkstad eller en volvohandlare då dett a inte dirket låter som nått man skall börja röra i om man inte har stora erfenhetr av detta

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#14
jo det är svårt att laga själv, kan ju vara vad fan som hälst tex jord kabel som är kass vem fan vet,


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
26 oktober 2008
#15
Rand skrev:
jo det är svårt att laga själv, kan ju vara vad fan som hälst tex jord kabel som är kass vem fan vet,

Låter nog som om det kan va nått funky fel ja

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#16
nu har stutusen ändrar nu går startmotorn runt men mycket långsamt, som när det är dålig batteri, å dörrarna låser sig, måste ha igångfanskapet så jag kan rulla till värkstad!


avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
26 oktober 2008
#17
lätt värt! kolla varenda jordkabel i bilen!  wink big_smile

1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#18
har ingen utrustning för det så jag måste få igång maskinen å lämna bort den till någon som har lite bättre saker till det här problemet.


Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
26 oktober 2008
#19
Den där bilen hade jag bogserat till närmaste volvoverkstad. Kan vara ett spindelnät av kablar mellan bilen, startspärren och larmet.

1 024 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#20
har redan kolla alla relän å allt som man kan göra själv har haft bort  det relät å satt ett där för sig själv, fortfarade problem med startspärren.



Sök