Man måste inte ha den på!!! Men de får inte låta alldeles för högt heller. Ja kör med 2,5" avgas & den låter skapligt högt. INga probem vid besiktning. Och ne den dricker inte mer soppa lr ngt. Låter lite högre bara. Går sämre gör den ju inte heller. De e ju en 740=)
min har dom kvar den sista burken på men har däremot gjort hålet större å satt ditt ett fyr tums slutrör...den vrålar lagom tycker jag...vet inte om dom gjort mer längre fram.förhoppningsvis inte tagit bort katten för då måste jag sätta dit en sån...vet inte vad besiktningen tycker om min ljudnivå för jag tror inte den e besiktigad med detta...men däremot har polisen som stoppat mig inte sagt något om det...än iallafall...
"rakarör" är ju utan dämpare... men om man har bil utan turbo och utan kat bör man minst två dämpare för annars får man "fiskebåts" ljud
vad har du för gammal turbo? du måste mena en diesel turbo isånna fall? ja menar turbo med raka rör låter mindre än en sugis med raka rör eftersom turbon verkar som motstånd/dämpare för avgasljudet.
"rakarör" är ju utan dämpare... men om man har bil utan turbo och utan kat bör man minst två dämpare för annars får man "fiskebåts" ljud
vad har du för gammal turbo? du måste mena en diesel turbo isånna fall? ja menar turbo med raka rör låter mindre än en sugis med raka rör eftersom turbon verkar som motstånd/dämpare för avgasljudet.
Han skrev ju att om man har en bil utan turbo så bör man ha minst två dämpare.