Är det någon som har hängt på vinterdäcken än?

pompom88
1 november 2008 · 422 Inlägg

åker på nästa vecka, då jag köpt dom

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
Volvo S70R "Smurfen" (1998)
JontaK
1 november 2008 · 174 Inlägg

trocade skrev:
Inga tips om kopparpasta tack, är firma som monterat dom fälgar som sitter på nu .. och dom sket i kopparpastan totalt.

Typiskt, däckfirmorna gör inget extra precis.

Har inte bytt än då jag inte måste använda bilen, så den får gå med sommardäck några dagar till iallafall.
Bytte åt en kompis igår, alltid lika tacksamt att dra igång en hamrande mutterdragare mitt ibland radhusen. big_smile

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
skjortan Down n`out
1 november 2008 · 514 Inlägg

flängde på dom i fredags big_smile

Down n`out
trocade
1 november 2008 · 194 Inlägg

FLindgren skrev:

trocade skrev:
Började byta imorse... bytte båda däcken fram.. skulle försöka få loss däcken bak.. tvärstopp .. självklart rejält fastrostade muttrar och med bara ett fälgkors som verktyg så får man försöka få tag på däckfirma på måndag som kan fixa det.

Inga tips om kopparpasta tack, är firma som monterat dom fälgar som sitter på nu .. och dom sket i kopparpastan totalt.

kopparpasta hjälper inte när bultarna sticker ut på baksidan utav bromsskivan ;P ta ett långt rör och häng på fälgkorset så lossar det nog ska du se;P

Hehe det kan nog funka, men man kan ju i värsta fall också råka paja bultarna .. då blir det ju ännu jobbigare smile

GOLF_TDI_
1 november 2008 · 141 Inlägg

japp igår nu sjunger det fint pga dubbdäck och asfalt
men men är det is så hjälper det

Claeson
camaro67 Meister
1 november 2008 · 6 763 Inlägg

bakdäcken åkte på i onsdags och fram i torsdags.. Fick punka bak i onsdags och hade bara två hjul hemma därför blev de som de blev. Sen kom snön igår så de blev perfekt big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
n_andersson
2 november 2008 · 689 Inlägg

Mina åkte på förut idag

Lozinmust "Unloaded"
2 november 2008 · 1 557 Inlägg

Nej. De finns inte än. Förhoppningsvis har man skaffat i nästa vecka, åker på slicks bak, i princip. Det är kul och vanebildande men kanske inte helt optimalt.

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
westlife
2 november 2008 · 246 Inlägg

Muttrade på mina igår och tur var väl det. Körde en sväng inatt och fick testa så att både ABS och antispinn funkar smile

Kesler
2 november 2008 · 3 650 Inlägg

har fått på 2 st ibak, men har fortfarande sommar ifram eftersom fälgarna tog i bromsarna fram. Ska prova med biltema spacers å kolla om det funkar, ananrs får jag väl sälja mina nyinförskaffade hjul å köpa nya :S

twin_cam Smålänning
2 november 2008 · 7 877 Inlägg

Ska hänga dit mina i eftermiddag.. Måste bara kränga över dom från saab till volvofälgar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Masterworks
2 november 2008 ·

Då har även kärran fått skor för vintern! cool


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59078/494050_6oesx7.jpg

Sarge
2 november 2008 · 2 337 Inlägg

Vinterpuckarna åkte på igår efter att det dalade ner ett par snöflingor under fredagskvällen.

Lindberg88
2 november 2008 · 1 418 Inlägg

mina åkte på imorse

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
volvodrifter
2 november 2008 · 342 Inlägg

jao mina åkte på på 745an i fredags... hehehe

Bommen Team Pro5
2 november 2008 · 313 Inlägg

Svar ja tongue

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Lundgren_85 Lastbilschaufför
2 november 2008 · 123 Inlägg

Krängde på mina igår efter att fått vänta på dom i en vecka:S

Volvo 745 GL "Ingvar" (1992)
Niklas1987 NO
2 november 2008 · 2 182 Inlägg

Gjorde det för länge sen, för 4 veckor sen eller nått

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Vwjansson
2 november 2008 · 3 Inlägg

japp smile mina åkte på i veckan för ja har inte råd me nya sommardäck.. väven börja titta fram på bakdäcken så de va lika bra att byta te vinterdäck tongue

Ksj
2 november 2008 · 1 217 Inlägg

Dom åkte på i augusti om jag minns rätt.. dubbfria.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang