6096
Sök

stöldbultar

243 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Någon som vet ett bra sätt att kränga av fälgar med stöldbultar om man inte har hylsan till bultarna?
Spårlöst borta den lille rackaren..
Senast redigerat av Lindmark_89 (27 oktober 2008)

Friskt satsat, hälften vunnet;)

Häst
1 099 Inlägg
27 oktober 2008
He-he. Good one. wink
Nej tyvärr, inga tips.

Än är inte den sista idioten född..

Avstängd
962 Inlägg
27 oktober 2008
Åk ner till någon verkstad och testa deras sortiment av hylsor till låsbultar.

I brist på annat :)
526 Inlägg
27 oktober 2008
prodrive skrev:

Det är det enklaste, om du nu inte är ute efter att stjäla fälgar vilket jag och tror jag talar för hela Garaget.org hoppas att du inte är så är det bara att göra som prodrive sa och åka ner och be dem skruva bort bulten och sätta dit en vanlig och köpa nya "låsbultar" smile

243 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
nuffe skrev:
prodrive skrev:

Det är det enklaste, om du nu inte är ute efter att stjäla fälgar vilket jag och tror jag talar för hela Garaget.org hoppas att du inte är så är det bara att göra som prodrive sa och åka ner och be dem skruva bort bulten och sätta dit en vanlig och köpa nya "låsbultar" smile

haha, stjäla fälgar? inte en chans:P..okeej men har snackat med en mekaniker om de oh han sa att verkstäder inte har några såna hylsor alls:S..han sa att man va tvungen att förstöra bultarna oh riskera att kvadda fälgarna med men detta stämmer alltså inte då?smile
Senast redigerat av Lindmark_89 (27 oktober 2008)

291 Inlägg
27 oktober 2008
Nej jag tror du ska ut på stöldturné, först frågar du om hur man får upp ett låst handsfack och sen hur man snor fälgar..tongue
Senast redigerat av Wasaki (27 oktober 2008)

243 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Wasaki skrev:
Nej jag tror du ska ut på stöldturné, först frågar du om hur man får upp ett låst handsfack och sen hur man snor fälgar..tongue

haha..aa verkligen:P

835 Inlägg
27 oktober 2008
Det finns på däckverkstäder, du läääär ju inte vara den första.

526 Inlägg
27 oktober 2008
Lindmark_89 skrev:
Wasaki skrev:

haha..aa verkligen:P

BUSTED!!

För att hålla mig till topic:
Mekaniker BÖR ha sådana hylsor. Var med i verkstaden när de servade min Audi och då hade de en liten väska med 6-8 hylsor till just sådana låsbultar.

Kan iofs vara för att det sitter audioriginal-låsbultar (vet inte säkert).

\m/(><)\m/
742 Inlägg
27 oktober 2008
finns många bra knep och specialverktyg att få bort hjullås men verkar dumt att skriva det här om hur man ska göra för att sno fälgar.. åk till nån gummiverkstad, är mekarna bra så får dom bort låsen utan problem

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

537 Inlägg
27 oktober 2008
Däckverkstäder HAR hylsor som passar alla möjliga låshylsor, annars är det inte en riktigt däckverkstad.

5 089 Inlägg
27 oktober 2008
markuse90 skrev:
Däckverkstäder HAR hylsor som passar alla möjliga låshylsor, annars är det inte en riktigt däckverkstad.

däckfirman jag jobbar på är 6:e störst i sverige.. och jag har då aldrig hört talas om att man måste ha massa olika hylsor(och vart ska vi få tag i dom? varje bilmodell har sin egen variant) ....men det kanske bara är våran däckverkstad då. vårt fel att kunden tappar bort hylsan?;P

Men det finns ju sådana dära grishylsor(eller va nu dom heter) som man slår på..
Sen går det ju även att svetsa på en stång eller mutter och försöka lossa på den så.

\Lindgren

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
28 oktober 2008
markuse90 skrev:

Det kan bli enormt svårt då det finns en hel uppsjö med varianter av låsbultar/hylsor. Så om det är som du säger att det inte är en riktigt däckverkstad isåna fall så finns det antagligen ingen sådan.

Men till topic så går det alltid att göra som föregående talare, att svetsa fast ett stång eller en bult och dra loss den.
Senast redigerat av Streethawk (28 oktober 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

huh?
10 427 Inlägg
28 oktober 2008
Om man lossar dom andra hjulbultarna förutom låsbulten så borde väl den lossas något om man kör runt lite snällt?

Kanske dummaste förslaget hittills, men ändå tongue

526 Inlägg
28 oktober 2008
steifan skrev:
Om man lossar dom andra hjulbultarna förutom låsbulten så borde väl den lossas något om man kör runt lite snällt?

Känns som det är lite för mycket pengar på spel men som sagt, det är ett förslag wink

2 072 Inlägg
28 oktober 2008
däckia har.. (hos oss iaf)
annars kan du svetsa annan bult på låsbulten.. (om ej alu)
eller borra dej igenom tongue
hade samma problem på min merca.. fick dra bulten till den gick av.. sen hade däckia nått medel och då kunde de knacka försiktigt ut resten big_smile
Senast redigerat av sandzoo (28 oktober 2008)

Sandzoo i da house

243 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
steifan skrev:

hmm..jaa vem vet:P..frågan är om man vågar prova detta:P

243 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
sandzoo skrev:
däckia har.. (hos oss iaf)
annars kan du svetsa annan bult på låsbulten.. (om ej alu)
eller borra dej igenom tongue
hade samma problem på min merca.. fick dra bulten till den gick av.. sen hade däckia nått medel och då kunde de knacka försiktigt ut resten big_smile

fast har inte verkstäder bara hylsor till bultar som sitter på bilen när den kommer från fabrik? Kan ju inte finnas en möjlighet att dom har alla sorters hylsor till alla bultar..finns ju inte en direkt:P

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 oktober 2008
en verksta fixar de där på noll tid, man slår in en grispitt och sen drar ut skiten, tar typ 10 - 20min

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

I got Dubs!
2 423 Inlägg
28 oktober 2008
Åk till en bilskrot.
Har ett helt sortiment:)

Sök