kontakt lim!!!

edis_87
26 februari 2006 · 279 Inlägg

om ni kollar på min bil så ser ni att det sitter ko inredning i den. det är borttaget nu men den tidigare ägaren har limmat fast det med kontaktlim och nu till problemet. hur får jag bort det på bästa sätt. ser förjävligt ut.

om någon vet något bra borttagnings medel eller något så skriv gärna. för så som det ser ut nu kan jag inte ha det.

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
SpeedOfLight
26 februari 2006 · 1 432 Inlägg

köp nya delar på skroten för 200 pix och spara dig en massa tårar!

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Nallen_sthlm Direktör
26 februari 2006 · 305 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
köp nya delar på skroten för 200 pix och spara dig en massa tårar!

Tror det är dyrare än 200 pix för hela inredningen fram..... Prova med thinner, lacknafta m.m thinner är lite starkare och river bättre.... men kika så du inte får några märken efter medlena

Speed limit are only for pussy
SpeedOfLight
26 februari 2006 · 1 432 Inlägg

Nallen_sthlm skrev:

SpeedOfLight skrev:
köp nya delar på skroten för 200 pix och spara dig en massa tårar!

Tror det är dyrare än 200 pix för hela inredningen fram..... Prova med thinner, lacknafta m.m thinner är lite starkare och river bättre.... men kika så du inte får några märken efter medlena

Hela inredningen? Har du ens kollat hur mycket det är? det är ett par lister och paneler, iaf vad som syns på bilden över inredningen....
Och ja ok han kanske får ge upp til 400 om de är sniken och inte har insett ännu att det står skrotade 740is på mer eller mindre var bakgård och rostar...
Och är limet gammalt så är det mycket troligt att då det väl löses upp av t.ex. thinner så kommer det även att börja lösa upp gummit på panelerna, då 740in börjar bli till åten och gummit troligen har torkat ut ganska så rejält... Men visst, det är ju bara att prova med thinner, kostar inte många kronor och det kan ju lyckas... Och iofs, blir det problem med gummit, sandpappra det lite, spacka allt, lacka det smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang