2886
Sök

Chipp trimma 190 e ?!

Körv
3 535 Inlägg
5 november 2008
Ja du gör som du vill. Jag skulle inte ha något emot en sån turbo i din merca.

Men det är det att det är väldigt dyrt och i vissa fall onödigt.

Truckdriving Man

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
ja först säger du att det inte skulle vara just nån ide å nu säger du att du inte är emot det helt plötsligt .

dyrt, beror väl på hur händig man är sj å göra grejor ?
Onödigt, det ser man väl på saken sj om det är onödigt eller inte .

Körv
3 535 Inlägg
5 november 2008
tro vad du vill.. Och gör vad fan du vill då..

Truckdriving Man

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 november 2008
MiZzY91 skrev:
ja först säger du att det inte skulle vara just nån ide å nu säger du att du inte är emot det helt plötsligt .

behöver inte kosta allt för mycket
eftersom du har fyran i din merca så går det ta grenrör och turbos från 200/220 W124 d turbo
passar rakt av
sen så räker det ju med grövre packning och spridare samt lmm från en 300E
och en mappning på det så har du skapligt med hk sen smile
går även trimma 2.6an skapligt billigt om man vet vad man håller på med
går ta veven från 300D med lite modd så passar den
även svarvad kolvar går att ta från 300D och stakarna tar man från 250D
står pall för ca 750hk+ i en bensinare
dock är det resten av motorn och drivlina som inte hänger me smile

Körv
3 535 Inlägg
5 november 2008
Okej.. För det första trodde jag inte du visste speciellt mycket om bilar. Men eftersom du verkar kunna en del så är det väl en annan sak.

Men ska du besiktiga bilen med turbo lär det bli svårt och du lär få läsa en hel del. Frågan är om det verkligen är värt det? Och tycker du det så go ahead.

Du får ursäkta mitt temparerament.. men jag är trött som fan men har hjärtklappning och kan inte sova.

Truckdriving Man

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
MiZzY91 skrev:

behöver inte kosta allt för mycket
eftersom du har fyran i din merca så går det ta grenrör och turbos från 200/220 W124 d turbo
passar rakt av
sen så räker det ju med grövre packning och spridare samt lmm från en 300E
och en mappning på det så har du skapligt med hk sen smile
går även trimma 2.6an skapligt billigt om man vet vad man håller på med
går ta veven från 300D med lite modd så passar den
även svarvad kolvar går att ta från 300D och stakarna tar man från 250D
står pall för ca 750hk+ i en bensinare
dock är det resten av motorn och drivlina som inte hänger me smile

ja menar det , har man tillgång till grejor så är det inte allt för svårt alls . packnig kan farsan göra en specialare på sitt jobb tex . å grejor från en 300D finns det överallt .. å gammla D mercor finns det gott om med man kan få tag på skrotade å ta grenrör å turbo å från , helt klart blir detta mitt projekt lol. DOCK massa rostlagning i vägen just nu sad

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Okej.. För det första trodde jag inte du visste speciellt mycket om bilar. Men eftersom du verkar kunna en del så är det väl en annan sak.

Men ska du besiktiga bilen med turbo lär det bli svårt och du lär få läsa en hel del. Frågan är om det verkligen är värt det? Och tycker du det så go ahead.

Du får ursäkta mitt temparerament.. men jag är trött som fan men har hjärtklappning och kan inte sova.

jag kan inte speciellt mkt om bilar, men jag är en jävel på att skruva med saker å få dom att fungera som planerat bara, sen är man väl uppvuxen i ett garage i prinsip, så man vet ju vad man drar på sej för jobb med att Turbo konvertera  , men det är bara att se vad det står i Bilprovningens Regler om Turbo besiktning så kommer den antingen gå igenom eller inte , går den inte igenom är det väl bara hem å ta nya tag i projektet  cool

Körv
3 535 Inlägg
5 november 2008
Vad bra! smile Lycka till! big_smile

Truckdriving Man

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Vad bra! smile Lycka till! big_smile

mkt bättre inställning winklolcool

263 Inlägg
5 november 2008
strunta i den där värdelösa motorn som sitter i din 190. Om du vill ha en 190 me lite krut i så köp då en 2.3 16v eller en 2.5 16v så flyttar det på sig lite bättre. Du kan få en 2.3 16v för inte en så speciellt farlig peng, har du fler slantar så försök få tag i en 2.5 16v.

Den där motorn är totalt inkapabel till att producera något som ens kan liknas me effekt. Du kan alternativt ta och dunka ner en 3L 24v turbodiesel snurra och höjja laddet till herrejösses. Om du nu får tag i en vettig växellåda till det samt byter ut bakaxel.

Om du kan tyska eller lite engelska kan du kolla på den här sidan http://www.190teile.de/xEnglisch/Ersatzteile_W201.html som har det mesta till en 190.

Allt beror på hur seriös du vill vara.

Mvh Jacob
Senast redigerat av _Jacob_ (5 november 2008)

Bjuuuu han!!

1 571 Inlägg
5 november 2008
Det låter som en tossig idé. Är det inte vettigare att spara pengar och köpa en annan bil så har du ett bättre utgångsläge om du vill trimma och köra fort?

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
ja nu ska jag ju inte toktrimma 2.0 motorn utan bara sätta dit en liten Diselturbo för att endast få ut lite mer effekt ..

Sök