3433
Sök

Neon slutade med strulande c-lås

R1 driver!
5 128 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
#1
Igår monterade jag ett undercar neonkit på bilen. Kopplade allt som man skulle, monterade transformatorn i motorutrymmer och jordade och kopplade in. Allt funkade prima ballerina! Men sen när jag kom hem igen och skulle låsa bilen så låste den som den skulle. Och sen skulle jag iväg igen, trycker på fjärren för att låsa upp, men det enda som händer är att blinkersarna blinkar till som den gör när man larmar av, men inget c-lås öppnar sig.
Kan det va för att jag har lyckats jorda i samma region som låset, eller vad kan det va?
Bilen är en ng900 -96
Senast redigerat av _DamnIt (31 oktober 2008)


2 665 Inlägg
30 oktober 2008
#2
"Klöddande" va tusan betyder det?? aldrig hört ordet. skriv gärna på svenska så vi förstår!!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

R1 driver!
5 128 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
#3
Bättre?


474 Inlägg
31 oktober 2008
#4
Vart köpte du neonet?
Hur har du kopplat det?

Svara på detta så ska ja försöka hjälpa dig

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

SKÅNING
1 215 Inlägg
31 oktober 2008
#5
hur monterade du neonet? gissar på att du skruvat upp dom i golvet med Tex självborrande skruv och då kan det vara så att du skruvat in i en kabelstam, någon form av box ev till c-lås eller liknande, detta hände min polare för några år sedan när vi monterade neon

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

R1 driver!
5 128 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
#6
Jag köpte neonet av en tjej som hade kursat sitt företag, men det är ett street glow - golden series. Och är monterat genom självborrande skruv i karossen, och sen rören seriekopplade som man skulle. Jordad i karossen, och där är en kabel för musikstyrenhet som man skulle jorda med om man inte hade enheten, den är jordad. Och sen är det kabel in i kupén för strömbrytare och sen kopplat på batteriet.

Jaså? Hur tar jag lättast reda på om jag lyckats med något sånt? Men tycker inte det borde hända, för jag hade en kompis som är bilmekaniker som hjälpte mig. Och tycker han borde ha lite koll på kablarna (monterat neonet på en saab, och han jobbar på saab verkstad).


465 Inlägg
1 november 2008
#7
_DamnIt skrev:
Jag köpte neonet av en tjej som hade kursat sitt företag, men det är ett street glow - golden series. Och är monterat genom självborrande skruv i karossen, och sen rören seriekopplade som man skulle. Jordad i karossen, och där är en kabel för musikstyrenhet som man skulle jorda med om man inte hade enheten, den är jordad. Och sen är det kabel in i kupén för strömbrytare och sen kopplat på batteriet.

Jaså? Hur tar jag lättast reda på om jag lyckats med något sånt? Men tycker inte det borde hända, för jag hade en kompis som är bilmekaniker som hjälpte mig. Och tycker han borde ha lite koll på kablarna (monterat neonet på en saab, och han jobbar på saab verkstad).

bara för man är saab mekaniker betyder inte det att man är en hejjare på att montera neon..
och hur ska man ta reda på m du satt en skruv i kablarna?.. testa be din polare på saab ta en titt?

R1 driver!
5 128 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
#8
laaantz skrev:
_DamnIt skrev:
Jag köpte neonet av en tjej som hade kursat sitt företag, men det är ett street glow - golden series. Och är monterat genom självborrande skruv i karossen, och sen rören seriekopplade som man skulle. Jordad i karossen, och där är en kabel för musikstyrenhet som man skulle jorda med om man inte hade enheten, den är jordad. Och sen är det kabel in i kupén för strömbrytare och sen kopplat på batteriet.

Jaså? Hur tar jag lättast reda på om jag lyckats med något sånt? Men tycker inte det borde hända, för jag hade en kompis som är bilmekaniker som hjälpte mig. Och tycker han borde ha lite koll på kablarna (monterat neonet på en saab, och han jobbar på saab verkstad).

bara för man är saab mekaniker betyder inte det att man är en hejjare på att montera neon..
och hur ska man ta reda på m du satt en skruv i kablarna?.. testa be din polare på saab ta en titt?

Om vi nu ändå ska köra den stilen så, jag har pratat med honom precis. Och han visste exakt var han satte skruvarna, och där är inte en kabel i närheten. Utan det är något annat som är problemet!


10 287 Inlägg
1 november 2008
#9
Även om det låter misstänkt så behöver ju inte felet med c-låset vara kopplat till att du installerade neon.
Fråga din kompis om han kan titta på c-låset.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

jobbar påre
751 Inlägg
1 november 2008
#10
känns inte riktigt som att neonet har gjort ngt för C-låset.de kan ju bara vara en slump att de hände precis näru monterat de..


R1 driver!
5 128 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
#11
Kan ju va det, men jag vet inte. För det kom exakt samtidigt. Men ska iaf pröva att koppla från tansformatorn och se om det är den som stör, om det är det är det ju inte värre än att jag får flytta på den



Sök