3446
Sök

Audi A4 TDI trippmätare + ljudproblem..

Knegare
719 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare!

har lite småfix på min A4a som jag gärna vill få gjort så fort som möjligt..

Det som är fel idagsläget är två saker.
Det ena är att trippmätaren INTE startar.. Den har varit död i ca 1-2 månader, men igår när gumman stängde av bilen, men glömde lysena igång var trippmätaren igång igen när jag satt mig i bilen, under "totala miltalen" stod det "OEL" eller "DEL" som blinkade. Efter det fungerade den i tvp dagar, tills idag. Då dog den..

Sen har jag högtalarna på förarsidan dör. Ibland låter det skitbra, andra gånger låter det mindre bra. Någon som vet "var" felet sitter? Misstänker att det är någon kabel som är halvtrasig, men var kan "brottet" vara? (Heter det brott?).

/Marius

William 2009-02-20

Audi/Wv mek
148 Inlägg
31 oktober 2008
Det där med trippmätaren är antagligen ett internt fel i instrumentet! "OEL" på skärmen betyder att bilen tycker att det är dags för service, det du kan göra är att plocka ur instrumentet och kolla lödningarna! eller om du känner någon som är duktig på sådant!

Problemet med högtalarna kan vara lite svårare att hitta! enklast är väll att kolla kontakterna på högtalarna och dom in i stereon, det är ovanligt att det blir dålig kontakt mitt på en kabel någonstans, om du har högtalare i dörren fram kan du också kolla kabelstammen som går mellan stolpen och dörren, händer att det går sönder där!

Slutligen så kallas det "avbrott" fast i ditt fall är det nog mer glappkontakt smile

hoppas du har fått lite hjälp på traven

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Knegare
719 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
Thanks!tongue Jo, ska lämna in den på mellanservice i veckan tror jag..

Fick hem ett kort idag, eller igår. Där dom byter olja, oljefilter, luftfilter, kollar bromsar och allt sådant för 1400:-, är lätt värt enligt mig. Speciellt då jag inte har så mycket tid (och kunskap, är iof relativt lätt) att fixa det själv. Och är ju inte så roligt att stå på parkeringen utanför lägenheten och "serva" bilen själv ;P

Tack Berry för hjälpen!smile

/Marius

William 2009-02-20

Sök