hej kan någon av er beräkna hur långa portar jag behöver för att få en 120liter portad låda med 2x12basar till 43hz? det är 2x6toms portar tack för svar:)
Har kollat i två program, ca 35-38cm långa. Programmen räknar lite olika, inget ovanligt. Då utgår jag ifrån 120 liter netto, dvs utan basar eller rör. När man sätter i dem så minskar ju volymen en del.
nah vill kunna spela musik också inte bara spl:P man ska ju liga imellan 5-10hz under bilens avstämning om man ska kunna spela högt men ändå lagom bra i musik:P så min liger runt 5hz under bilens peak:P
nah vill kunna spela musik också inte bara spl:P man ska ju liga imellan 5-10hz under bilens avstämning om man ska kunna spela högt men ändå lagom bra i musik:P så min liger runt 5hz under bilens peak:P
frekvenssvep och lite annat skit ligger runt 48hz med term lab men jag vet att det inte funkar bara med frekvenssvep det vissar igenkligen bara lådans avstämning det finns andra faktorer inblandade.
frekvenssvep och lite annat skit ligger runt 48hz med term lab men jag vet att det inte funkar bara med frekvenssvep det vissar igenkligen bara lådans avstämning det finns andra faktorer inblandade.
Precis vad jag var ute efter Många gör tyvärr fel och bara kör frekvenssvep med TL och tror att dom får fram peaken.