3437
Sök

Baselement i Z3a

1 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Goddagens!

Jag har en BMW Z3 (3,0L, 2001:a om det gör någon skillnad) i vilken basen låter något vidrigt - det låter som om något vibrerar/skallrar. Jag skulle behöva hjälp med 3 saker, hoppas någon vänlig själ besitter kunskapen!

1) Baselementet sitter i ryggpanalen mellan sätena. Jag har lyckats öppna upp så jag kan se elementet och det är inte sprucket, men jag förstår helt enkelt inte hur jag plockar bort alla kåpor så jag kan komma åt att montera bort det. Någon som vet hur man gör alternativt var jag kan finna en guide för det/vem man bör fråga?

2) Vad kan det vara som orsakar missljudet? Köpte bilen i Tyskland för inte så länge sedan. Missljudet har funnits där sedan jag köpte den men kan omöjligen ha gjort det ursprungligen. Elementet är som sagt inte spräckt, och jag ser inget som skulle vibrera/skallra (det är inte gallret/bakpanelen).

3) Förutsatt att jag någon kan förklara för mig hur jag öppnar och byter - vad bör jag sätta in för högtalare, och var skall jag köpa den? Jag har inga planer på något värstingsystem, vill inte montera in ett slutsteg eller liknande, utan vill ha något enkelt men välljudande. Jag misstänker att det är ett 6"-element som sitter där.

Stort tack på förhand!

/g

Sök