3440
Sök

Knaster vid högre volym.

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
#1
Hej hej,  Slängde ut original 5,25" ur framdörrarna och satte i mds fanatic 6,5" i bakdörrarna.  Nu när jag kopplat klart allt så börjar högtalarna knastra vid högre volym :S?

har 3,5" i panelen och 6,5" i bakdörrarna samt en GAS baslåda med 2x10" med ett GAS steg tillkopplat.

har ett delningsfilter till 6,5" men det borde väl inte knastra även om jag kör utan?

Catch the moment, soon It'll be over

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
#2
Swedenrockers skrev:
Om 6.5"orna har separata diskanter eller är om det är koaxialer med separata filter så kan det bero på att du inte nyttjat dom (filtrena alltså).
Annars skulle jag kontrollera så att inte några högtalarkablar/anslutningar ligger mot jord.
Abbee skrev:
Hej hej,  Slängde ut original 5,25" ur framdörrarna och satte i mds fanatic 6,5" i bakdörrarna.  Nu när jag kopplat klart allt så börjar högtalarna knastra vid högre volym :S?

har 3,5" i panelen och 6,5" i bakdörrarna samt en GAS baslåda med 2x10" med ett GAS steg tillkopplat.

har ett delningsfilter till 6,5" men det borde väl inte knastra även om jag kör utan?


måste vara 5,25"ornas kabelskor som ligger mot dörrsidan då, får isolera dem tills jag fått i nya då smile

Tack!

Catch the moment, soon It'll be over

685 Inlägg
1 november 2008
#3
Abbee. Om du tänker sätta i 5.25" i framdörrarna så säg till! har ett par adaptrar till framdörrarna (köpta på blekinge bildradio) som inte är använda. kan inte användas då jag har för stor magnet på mina högtalare. Dom finns i simrishamn om du är sugen på att köpa smile
Senast redigerat av Snoogiloo (1 november 2008)



Sök