4846
Sök

Golf iv tdi startar inte efter gubbstopp

1 948 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Följande fel har visat sig på min golf iv tdi 110 hk -00
Om jag får ett gubbstopp eller bara slår till en halv sec på tändning så vägrar den starta efteråt... den bara står å maler... men låter jag bilen stå i 1-2-3 min  så startar den på 1 sec.

Jävligt irreterande fel som egentligen inte gör något men tycker fortfarande inte om att veta att det e något som e fel. Någon som vet vad det kan vara? Känns som om det borde kunna vara något med soppa pumpen eller liknande... men har absolut ingen erfarenhet av att skruva dieslar så vore tacksam för tips.

1 948 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
ingen där ute som e lite hajj på vag's tdi motorer?

3 235 Inlägg
4 november 2008
Händer det bara när motorn är kall?

1 948 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
engolf skrev:
Händer det bara när motorn är kall?

nepp. har bara hänt när den varit varm (4-5 ggr) har iofs aldrig fått gubbstopp när den varit kall heller...

får en känsla av att det måste vara något med soppan eftersom den bara går runt runt och inte startar... men varför räcker det med att jag låter den stå några minuter och sen startar den hur fint som helst?

1 948 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
försöker få lite liv i den här tråden då jag blev jävligt förbannad när jag slant på nyckeln med en varm pizza i bilen och bilen inte ville starta förens pizzan blivit kall,ja jag har kollat så det inte var den varma pizzans fel;)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 november 2008
kan vara mycket som lurar.
Soppa filter kanske dags att byta. Du fick kärringstopp o smutset/satsen som samlas i soppa filtret trycks framåt precis som när man bromsar hårt.
Glödstift kan krångla.
Har du tillräckligt med kraft i batteri ?

C H E V R O L E T <3

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
Har haft samma problem på en Opel diesel..

Det var startmotorn som var slut, den snurrade men alldeles för trögt.

Inte alltid bara ibland.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök