3 november 2008
Trådstartare
Har nog varit lite otydlig med innerbelysningen, det jag har kopplat till är fotlamporna i innerbelysningen till min bil. Dessa tänds bara när någon dörr öppnas samt när man låser upp bilen, dom slocknar så fort jag sätter i nyckeln i tänningen den vanliga innerbelysningen (lampan i taket) har inget med fotbelysningen att göra. Så därför går det att ha denna koppling hade inte velat ha dimljusen tända så fort nån sätter på en lampa inne i bilen, hmm hur kan jag kolla reläret så den bryter orginalkretsen när innerbelysningen är på?
Så som jag har kopplat nu är
30 till batteri (+)
85 till innerbelysningen (+)
86 till jordning (-)
87/87A till dimljus (+)
Senast redigerat av Addi (3 november 2008)