3640
Sök

Vga Larm 1 och 2

140 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
#1
Tja är det någon som har monteringsanvisning för ett vga1 larm eller vga2 larm till volvo?

Skulle gärna köpa/låna den av er om det skulle gå:)

Tack på förhand!

Torbjörn

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

1 878 Inlägg
3 november 2008
#2
är det till din 940 som det ska sitta i?


140 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
#3
Yes det är i 940 de ska sitta i!

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

Finlirare
478 Inlägg
3 november 2008
#4
Knalla in på Volvo och hör med dom. Fick tag på en instruktionsbok till mitt vga 1 larm för en tia där.


140 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
#5
Ofan ja de kan jag ju testa, var inne hos dem o frågade om själva kabelmattan men den hade utgått sa dem.
Du som monterat ett sådant larm var det svårt?

/Torbjörn

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

Finlirare
478 Inlägg
3 november 2008
#6
Ja å pappa tog larmet från en 760. Jo det är ju en jävla massa kablar, men vi var mycket noga och tog bilder och märkte upp alla kablar. Sen kopplade vi in det i min 740 och det funkade klockrent. Men att montera det utan att veta hur det har suttit går nog inte utan monteringsanvisning och el-schema.


140 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
#7
Ah ok, jag har ju iofs program på jobbet som man ser vart grejerna skall kopplas osv, men känns ju alltid tryggt att ha volvo orginal beskrivning, vet du vad som är skillnaden på ett vga 1 o 2 larm förutom fjärrkontrollerna,   är det ett anorlunda relä osv?
går det att göra ett vga 1 larm till ett vga2 larm?   eller snarare få de nya fjärrarna och dioden?

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

Finlirare
478 Inlägg
3 november 2008
#8
Har inte en aning vad skillnaden är. Men du kan ju kolla lite på carguards hemsida där de har monteringsanvisningar (http://cargard.defa.com/bruksanvisningar.html).
Volvos larm är ju i grund och botten ett carguard larm.


1 008 Inlägg
4 november 2008
#9
Allt skiljer sej mellan 1:an och 2:an.  glaskrossen är dock densamma.
dvs det går inte ta 2:ans fjärr till 1:an eller tvärtom.
även kablaget skiljer sej en del.

Om det gäller din 92:a så är den delvis förberedd för larm, kontaktstycke vid rattstången för de flesta anslutningspunkter.
Sen får du montera en c-låsmotor i förardörren oxå, då det endast sitter en givare där.


140 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
#10
Azxig Tack den skall ja gkika igenom.

240bns:

Jasså det är så illa,har inte hittat något fördraget som kan likna ett larmkablage på min bil, men skall kika igen i morgon.

Så man kan säga att de jag behöver för ett vga2 larm är glaskross, larmrelä, dioden och c-clåsmotor?

för ett vga1 larm behöver jag kabelmatta, ett annat relä, manöverpanelen, c-lås motor,glaskross?

/Torbjörn

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.


Sök