Tja min volvo är en 89:a alltså mäter dom 4 olika värden...men när ja plocka isär avgassystemet så såg jag att katten är helt rensad..hur blir det på besiktningen..kan jag hälla i nått medel ?? eller är de baraa tt köpa en ny katt..lär veta inan jag börjar svetsa
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Jag tror inte det är några problem. Men som Brandis sa dunka i lite e85 och olja i tanken innan du ska köra dit + att du kör en liten extra runda så det går runt innan du kör in där
Jag tror inte det är några problem. Men som Brandis sa dunka i lite e85 och olja i tanken innan du ska köra dit + att du kör en liten extra runda så det går runt innan du kör in där
Vadå för olja ? och hur mycket E85 ?
Helt vanlig olja som du har på bilen. Skicka i ungefär lite mindre än en halv flaska. Angående E85 så vet jag inte hur mycket men har hört det ska vara effektivt, det berors ju på hur mycket bensin du har i tanken också. Lycka till !
Helt vanlig olja som du har på bilen. Skicka i ungefär lite mindre än en halv flaska. Angående E85 så vet jag inte hur mycket men har hört det ska vara effektivt, det berors ju på hur mycket bensin du har i tanken också. Lycka till !
vadå för flaska 0.5 liter ? hur mkt bensin ska jag ha i ..de måste jag ju veta
svårt att tro att den klarar värderna, men dunka i lite E85.
jäkla muppar som tror det ska gå fortare med ränsad katt, det enda som går fortare är väl att miljön förstörs snabbare...
Kan tilllägga att om man har turbo gör de för jävla stor skillnad märkte de då ja slänge på orginal katten inför besitningen laddet kom mycke senare o de blev inget riktigt tryck i maskinen.
Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
jäkla muppar som tror det ska gå fortare med ränsad katt, det enda som går fortare är väl att miljön förstörs snabbare...
Kan tilllägga att om man har turbo gör de för jävla stor skillnad märkte de då ja slänge på orginal katten inför besitningen laddet kom mycke senare o de blev inget riktigt tryck i maskinen.
Det är på gln nu så ingen snurra där inte jo jag udnrar med det här med oljan..har aldrig hört detta ?
Det är på gln nu så ingen snurra där inte jo jag udnrar med det här med oljan..har aldrig hört detta ?
Kan upplysa om att jag gjort precis likadant...de me oljan fattar jag inget av men jag hade rensad katt...utan att jag visste om det. 50% E 85..mindre spridare ..men den klara inte gränsen på 0,3 ändå...så jag svetsa dit en katt från biltema ..sen gick de bra...
Inget ellakt menat åt någon med konstiga ideér med E85 och nu till och med olja i tanken för att bättra avgasvärdena kommer oftast med någon med en Volvo 240 eller 740 till vänster
Behöver inte alls vara någon mupp som tror att bilen skulle gå bättre utan helt enkelt så att katten har rasat och satt igen sig (som det blev för mej) så istället för att köpa en ny så tar man bara och rensar ur den.
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"