5076
Sök

Besikta bil med rensad katt 89a

Avstängd
1 266 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Tja min volvo är en 89:a alltså mäter dom 4 olika värden...men när ja plocka isär avgassystemet så såg jag att katten är helt rensad..hur blir det på besiktningen..kan jag hälla i nått medel ?? eller är de baraa tt köpa en ny katt..lär veta inan jag börjar svetsa hmm

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Diktator
968 Inlägg
3 november 2008
svårt att tro att den klarar värderna, men dunka i lite E85.

jäkla muppar som tror det ska gå fortare med ränsad katt, det enda som går fortare är väl att miljön förstörs snabbare...

223 Inlägg
3 november 2008
Jag tror inte det är några problem. Men som Brandis sa dunka i lite e85 och olja i tanken innan du ska köra dit + att du kör en liten extra runda så det går runt innan du kör in där smile

Avstängd
1 266 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Thakashi skrev:
Jag tror inte det är några problem. Men som Brandis sa dunka i lite e85 och olja i tanken innan du ska köra dit + att du kör en liten extra runda så det går runt innan du kör in där smile

Vadå för olja ? och hur mycket E85 ?

223 Inlägg
3 november 2008
Helt vanlig olja som du har på bilen. Skicka i ungefär lite mindre än en halv flaska. Angående E85 så vet jag inte hur mycket men har hört det ska vara effektivt, det berors ju på hur mycket bensin du har i tanken också. Lycka till !

Avstängd
1 266 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Thakashi skrev:
Helt vanlig olja som du har på bilen. Skicka i ungefär lite mindre än en halv flaska. Angående E85 så vet jag inte hur mycket men har hört det ska vara effektivt, det berors ju på hur mycket bensin du har i tanken också. Lycka till !

vadå för flaska 0.5 liter  ? hur mkt bensin ska jag ha i ..de måste jag ju veta tongue

223 Inlägg
3 november 2008
0,5 liter olja smile och 4-5 liter E85 på halv tank bensin. tongue
Senast redigerat av Thakashi (3 november 2008)

1 255 Inlägg
3 november 2008
Brandis skrev:

jäkla muppar som tror det ska gå fortare med ränsad katt, det enda som går fortare är väl att miljön förstörs snabbare...

Kan tilllägga att om man har turbo gör de för jävla stor skillnad märkte de då ja slänge på orginal katten inför besitningen laddet kom mycke senare o de blev inget riktigt tryck i maskinen.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
3 november 2008
att byta/rensa katt hjälper rätt mycket smile

~Andy~

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 november 2008
Hur ska olja i bensinen hjälpa avgasvärdena?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Avstängd
1 266 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Anubis skrev:
Brandis skrev:

Kan tilllägga att om man har turbo gör de för jävla stor skillnad märkte de då ja slänge på orginal katten inför besitningen laddet kom mycke senare o de blev inget riktigt tryck i maskinen.

Det är på gln nu så ingen snurra där inte smile jo jag udnrar med det här med oljan..har aldrig hört detta ?

Entreprenör
1 784 Inlägg
3 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
Anubis skrev:
Brandis skrev:

Det är på gln nu så ingen snurra där inte smile jo jag udnrar med det här med oljan..har aldrig hört detta ?

Kan upplysa om att jag gjort precis likadant...de me oljan fattar jag inget av men jag hade rensad katt...utan att jag visste om det. 50% E 85..mindre spridare ..men den klara inte gränsen på 0,3 ändå...så jag svetsa dit en katt från biltema ..sen gick de bra...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 november 2008
caromania skrev:

Undrar jag med, borde ju ha en "tvärtom verkan"

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SKÅNING
1 215 Inlägg
3 november 2008
besiktiga min 88b utan katt mina värden va bra så dom bekymrade sig inte

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

761 Inlägg
3 november 2008
caromania skrev:

Inget ellakt menat åt någon med konstiga ideér med E85 och nu till och med olja i tanken för att bättra avgasvärdena kommer oftast med någon med en Volvo 240 eller 740 till vänster hmm

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Entreprenör
1 784 Inlägg
3 november 2008
alexm- skrev:

På en -88 behöver inte katten fungera ju...bara sitta där..

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 november 2008
alexm- skrev:

ja, men katt behövs ju bara på 89 och nyare

Jonas

Avstängd
1 266 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
men vafan då..då kan aj inte fixa avgasröret ännu, då lär ja köpa en ny katt då

Entreprenör
1 784 Inlägg
3 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
men vafan då..då kan aj inte fixa avgasröret ännu, då lär ja köpa en ny katt då

YES......!

832 Inlägg
3 november 2008
Brandis skrev:

Behöver inte alls vara någon mupp som tror att bilen skulle gå bättre utan helt enkelt så att katten har rasat och satt igen sig (som det blev för mej) så istället för att köpa en ny så tar man bara och rensar ur den.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök