Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

Jimmu
22 november 2008 · 744 Inlägg

Då hade jag ju rätt med romb iaf wink utblåsen är ej bestämmt ännu, kommer iaf att montera Twin-pipes.
Blir det Turbo-X diffusern kommer jag att skära till mig ett par romb-formade på jobbet, blir det Hirsch diffusern blir det ett par vanliga, runda. Har sån besluts-ångest lol

666_Beast
22 november 2008 · 1 863 Inlägg

Hirschen tyckte jag var snyggare.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Epitaph
22 november 2008 · 835 Inlägg

Turbo X'ens är klart snyggare men Hirschen är bra mycket ballare smile Beror på stuket på resten av bilen tycker jag..

Portal Filkörning?
22 november 2008 · 852 Inlägg

Hirsch

Henke666
23 november 2008 · 32 Inlägg

Turbo X

Jaktlund
23 november 2008 · 60 Inlägg

Hirsch! smile

Saab 900 2.0 Turboo "E85-för miljöns skull" (1995)
T1red
23 november 2008 · 6 Inlägg

Hirsch! Riktigt loja utblås på turbo xen

Saab 9-3 Aero
Maptun 2.0T BioPower
Aern
23 november 2008 · 457 Inlägg

Visst är det kul att välja mellan två extremt snygga saker, båda har för-nackdelar men när man har sagt: Nej nu blir det den här... eller? Kommer aldrig fram till rätt. Jag har fortfarande beslutångest vilken vinge jag ska ha! big_smile  Men kolla på helheten på din bil. Du har ju dragit på Speedparts front, och den är ju lite åt det mer stylade hållet, fortfarande stilrent men ändå lite mer styling, så varför inte en lite mer "stylad" diffuser från Hirsch? Och JA, du hade rätt med utblåsen, jag måste ha tänkt på någon annan bil! wink

Fastcars Pro installer I.C.E
23 november 2008 · 248 Inlägg

Kul tråd,kommer att följas!!

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm
Peugeot 206 CC GTI "www.waletrading.se" (2003)
Saab 9-5SC Hirsch "www.waletrading.se" (2007)
G-Bruno ArtDirector
23 november 2008 · 462 Inlägg

ruskigt spännande projekt. men jag har ett krav på ditt bygge, frontspoilern, du får ta å spackla igen midjelisterna från insidan och sedan ta bort listerna från utsidan så att den blir slät istället för dessa fula ingjutna listkopior.
kommer se ut som fan annars med en ren bakkofångare utan lister och resten av bilen med lister, då är det helt klart snyggare att få till att det bara finns dörrlister.

Och tanken med att skaffa dörrlisterna i kolfiber tycker jag du borde skippa direkt. Är ju ingen japs du har och dessutom är den ju röd. Ska du lägga krut drapera taket och övre delen av bakluckan istället och ha allt där under i rött, då snackar vi en drömm saab!

lycka till!
ps. säg till om du vill ha bra pris på väghållning och luftfilterkit...

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Jimmu
23 november 2008 · 744 Inlägg

G-Bruno skrev:
ruskigt spännande projekt. men jag har ett krav på ditt bygge, frontspoilern, du får ta å spackla igen midjelisterna från insidan och sedan ta bort listerna från utsidan så att den blir slät istället för dessa fula ingjutna listkopior.
kommer se ut som fan annars med en ren bakkofångare utan lister och resten av bilen med lister, då är det helt klart snyggare att få till att det bara finns dörrlister.

Och tanken med att skaffa dörrlisterna i kolfiber tycker jag du borde skippa direkt. Är ju ingen japs du har och dessutom är den ju röd. Ska du lägga krut drapera taket och övre delen av bakluckan istället och ha allt där under i rött, då snackar vi en drömm saab!

lycka till!
ps. säg till om du vill ha bra pris på väghållning och luftfilterkit...

Angående listerna  på frontspoilern tycker jag det är grymt dåligt att de gjutit in listerna sad
Jag ska kapa upp hålen och fästa nya dimljus idom, så jag funderar på att ta bort alla listerna runtom.

Kolfiberlisterna är inte de på dörrarna, det är de som sitter vid b-stolpen, kanske inte sett nån som har kolfiber där?

Har fått en offert på kolfiberdraperat tak och baklucka, men det var lite saftigt pris, ska ju hinna få ihop bygget innan våren och är inte sådär jättetät! tongue

har en del planer, men det måste finnas pengar, eller sponsring smile

Jimmu
30 november 2008 · 744 Inlägg

081129
Idag har jag:
- Monterat -08:ans baklampor - Blev mycket snyggare med dom enligt mitt tycke smile
- Plockat av den andra ytterbackspegeln - Ska ju tillverka ett nytt fäste för kolfiberspeglarna.
- Börjat måtta upp för Turbo-X diffusern som jag förövrigt fick hem igår smile
- Plockat av Aero-vingen som kommer ge plats för en ny kolfibervinge- blir Aero-kopia

Har fått hem LED-dimljusen nu, var riktigt bra ljus i dom.
Samco slangarna ligger just nu i Danmark, borde få dom inästa vecka.


http://www.gatbilar.se/galleries/455/3/4932b10df0d08.JPG
Ett litet smakprov på hur resultatet kommer att se ut.

Supra_robin
30 november 2008 · 4 663 Inlägg

de blev ju snyggt big_smile
mvh robin

Bjork OEM <3
30 november 2008 · 6 957 Inlägg

Spännande detta big_smile Kan bli riktigt bra tongue

OEM <3
Jimmu
5 december 2008 · 744 Inlägg

081205
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/515141_8h2252.jpg
Idag grovkapades hål för dimljusen upp, passade även på att kapa bort listerna som kommer att plastas igen.

Henke_A
5 december 2008 · 7 Inlägg

Blir riktigt kul att se hur detta slutar.. Ser riktigt bra ut än så länge..

/Henke

Volvo V70 II "T4 R-Design Limited Edition" (2011)
Jimmu
5 december 2008 · 744 Inlägg

Henke_A skrev:
Blir riktigt kul att se hur detta slutar.. Ser riktigt bra ut än så länge..

/Henke

Tack så mycket smile

Supra_robin
5 december 2008 · 4 663 Inlägg

de går framåt big_smile

Jimmu
5 december 2008 · 744 Inlägg

Saab_Robin skrev:
de går framåt big_smile

Sakta men säkrt lol

NKM-Rani Fotograf
5 december 2008 · 1 000 Inlägg

Spännande detta. Ser fram emot när den är färdig.
lycka till
MVH//Rani S

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang