Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
7 juni 2010 · 1 659 Inlägg

Bild tack big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
ludwiglionell
7 juni 2010 · 588 Inlägg

riktig nice bil du har smile det som saknas som jag tycker är lite röda detaljer  på instrument bräden och sådär smile //lude

Jimmu
10 juni 2010 · 744 Inlägg

Robban_89 skrev:
Bild tack big_smile

Har varit dåligt väder och tiden har inte funnits, men ikväll var jag ute och knäppte ett kort:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/947630_nsxvea.jpg
Hoppas den duger smile

Hamster skrev:
riktig nice bil du har smile det som saknas som jag tycker är lite röda detaljer  på instrument bräden och sådär smile //lude

Tack tack!
Röda detaljer är inget som tilltalar mig, blir lite för skrikigt, extremt för min smak, men imorgon ska jag svänga upp till lackeraren efter jobbet om diskutera lite med honom, det är lite inrednings detaljer som ska lackas, så vi får se vad han säger smile

lingua
11 juni 2010 · 2 271 Inlägg

Håller med, inga röda detaljer i bilen! Kommer bara se plastigt ut.
Förresten Jimmie! Har du lust att pm:a priset för kolfiberpanelerna till mig med?
kliar lite i fingrarna.smile

//Tompa

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
_Nordh_
11 juni 2010 · 134 Inlägg

Läst hela tråden nu och måste säga att du har en jävligt schysst bil. Lätt en av garagets bästa projekt trådar smile.

Mvh Micke

Mazda Rx-7 (1994)
JofooN Skrap
11 juni 2010 · 2 098 Inlägg

jävul vad snygg saab du har fått till! big_smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Jimmu
12 juni 2010 · 744 Inlägg

lingua skrev:
Håller med, inga röda detaljer i bilen! Kommer bara se plastigt ut.
Förresten Jimmie! Har du lust att pm:a priset för kolfiberpanelerna till mig med?
kliar lite i fingrarna.smile

//Tompa

Precis, vi får se hur det blir, var till lackeraren idag iaf, se gärna dagens uppdatering lite längre ner smile
Du har snart ett PM i din inkorg smile

Mrajax skrev:
Läst hela tråden nu och måste säga att du har en jävligt schysst bil. Lätt en av garagets bästa projekt trådar smile.

Mvh Micke

Kul att du gillar den, alltid kul med positiv feedback:)

JofooN skrev:
jävul vad snygg saab du har fått till! big_smile

Det tackar vi för smile

100611
Vart till lackeraren idag, är diverse inredningsdetaljer som ska lackas, vi får se vad det blir, inget är bestämmt ännu, ska iaf plocka ner innerdörrarna på söndag smile
Lovar dock att komma med mer info när jag vet vad som kommer att hända smile

Jimmu
20 juni 2010 · 744 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/953138_6hft9t.jpg
Har haft lite att jämnföra under helgen, så imorgon ska vi upp och välja färg smile

Jimmu
21 juni 2010 · 744 Inlägg

Då var det tid bokad nästa vecka, blir röd candy som ska blandas i sprutan smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 juni 2010 · 8 744 Inlägg

Jaså, omlack på bilen eller är det inredningen som ska få färg?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
21 juni 2010 · 744 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Jaså, omlack på bilen eller är det inredningen som ska få färg?

Det är bara alla "aluminium" detaljer inuti bilen.

G-Bruno ArtDirector
21 juni 2010 · 462 Inlägg

Nu vet jag inte om jag håller med dig om att det är ett rätt val, kolfiber gör ju sig helt klart bättre i en modern bil än färgmatchade detaljer.... Eller? Återstår att se smile

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Jimmu
21 juni 2010 · 744 Inlägg

G-Bruno skrev:
Nu vet jag inte om jag håller med dig om att det är ett rätt val, kolfiber gör ju sig helt klart bättre i en modern bil än färgmatchade detaljer.... Eller? Återstår att se smile

Är väl medveten om att det finns kolfiber lister till dörrarna, växelspaks kransen och handskfackslisten.
Ändå väljer jag att lacka det, det beror dels på att inner dörrhandtagen inte går att byta ut, samt att den nya Aero-ratten inte går att kolfiberdrapera.

om jag skulle montera dit de kolfiber detaljerna som finns på marknaden så skulle fortfarande inner dörrhandtagen och ratten förbli silvriga.
Därför väljer jag att då istället lacka det i candy, första tanken var att bara lägga i flakes, men det skulle bygga så mycket så att resultatet skulle kunna bli lidande.

Absolut lättast och smidigaste alternativet vore ju att behålla alulooken, men det finns det ju redan så många som har, och varför vara lika som dem? big_smile

Jimmu
21 juni 2010 · 744 Inlägg

Glömde nämna att kolfiber motorkåpan är på ingång nu också smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/953668_70bbwh.jpg
Om några fler är intresserade så kommer jag att få hem ett gäng om någon vecka smile

Jimmu
2 juli 2010 · 744 Inlägg

100701
Har nu vart och hämtat och monterat diverse inrednings detaljer som lackats i röd candy nu.

Delar som lackats:
- Ratt med rattknappar
- Dörrsidor x 4
- Vxl-spaks kåpan
- Handskfackslisten


Har för tillfället bara bild på ratten, men mer kommer.
Är svårt att ta en bild på lacken, är mycket snyggare i verkligeheten och framför allt i solljus smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/957259_8wbzmw.jpg

Supra_robin
2 juli 2010 · 4 663 Inlägg

fy fan va gött big_smile motorkåpa i kolfiber och lackade detaljer big_smile blir ju suveränt

666_Beast
2 juli 2010 · 1 863 Inlägg

Najs, det var en ruggigt snygg färg.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
lingua
2 juli 2010 · 2 271 Inlägg

Jimmu skrev:
Glömde nämna att kolfiber motorkåpan är på ingång nu också smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/953668_70bbwh.jpg
Om några fler är intresserade så kommer jag att få hem ett gäng om någon vecka smile

Wow! vad kommer denna skönhet att landa på?

//tompa

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
3 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Grymt läckert allting! big_smile Väldigt snyggt tycker jag när den utvändiga färgen finns med på vissa detaljer på insidan.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
4 juli 2010 · 744 Inlägg

Saab_Robin skrev:
fy fan va gött big_smile motorkåpa i kolfiber och lackade detaljer big_smile blir ju suveränt

Hoppas det smile

666_Beast skrev:
Najs, det var en ruggigt snygg färg.

Tack! Blev nöjd med den jag med smile

lingua skrev:
Wow! vad kommer denna skönhet att landa på?

//tompa

Det beror helt och hållet på vad fraktkostnaden blir, så snart jag får veta vad den blir kommer ni få ett exaktare svar smile
Dock kommer den inte bli mycket dyrare än en draperad wink

ChriZtoffer skrev:
Grymt läckert allting! big_smile Väldigt snyggt tycker jag när den utvändiga färgen finns med på vissa detaljer på insidan.

Tack tack! Första tanken jag hade var att bara lägga i lite röda flakes, men det skulle bygga så mycket så det fick bli röd candy istället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang