plus på ena basen till plus på andra. sen en plus därifrån till steget. och likadant med minus;)
rätta mig om jag har fel, men blir inte det 4ohm om man kopplar så??
nope de blir 1ohm.. parallelkoppling.
seriekopplar du så får du 4ohm.. (+från steget till + på ena spolen sen tar man - från den spolen å kopplar den till + på den andra spolen å - från den andra spolen kopplar man till - på steget)
+ på ena basen till ena pluss på steget! - på samma bas till ena minus på steget!
samma med andra basen fast till andra utgången på steget!
men du har väl ett monoblock?? ett monblock har ju bara EN kanal.. sen brukar dom ha A+B plint men de e bara för att göra de lättare å koppla in fler basar.. A+B e ju ihop kopplade inne i steget.
plus på ena basen till plus på andra. sen en plus därifrån till steget. och likadant med minus;)
rätta mig om jag har fel, men blir inte det 4ohm om man kopplar så??
nope de blir 1ohm.. parallelkoppling.
seriekopplar du så får du 4ohm.. (+från steget till + på ena spolen sen tar man - från den spolen å kopplar den till + på den andra spolen å - från den andra spolen kopplar man till - på steget)
va många ohm blir det om man kopplar varje bas försig till varsin utgång på steget då? så hade ja ju innan och det blev ingen skillnad när ja parralellkoppla!
utgångarna inne i steget är parallelkopplade läste ja på mds sida med! men har d nån betydelse? :S
+ på ena basen till ena pluss på steget! - på samma bas till ena minus på steget!
samma med andra basen fast till andra utgången på steget!
men du har väl ett monoblock?? ett monblock har ju bara EN kanal.. sen brukar dom ha A+B plint men de e bara för att göra de lättare å koppla in fler basar.. A+B e ju ihop kopplade inne i steget.
ja men varför blev det ingen skillnad på ljudet när ja paralell koppla basarna då?
rätta mig om jag har fel, men blir inte det 4ohm om man kopplar så??
nope de blir 1ohm.. parallelkoppling.
seriekopplar du så får du 4ohm.. (+från steget till + på ena spolen sen tar man - från den spolen å kopplar den till + på den andra spolen å - från den andra spolen kopplar man till - på steget)
va många ohm blir det om man kopplar varje bas försig till varsin utgång på steget då? så hade ja ju innan och det blev ingen skillnad när ja parralellkoppla!
utgångarna inne i steget är parallelkopplade läste ja på mds sida med! men har d nån betydelse? :S
+ på ena basen till ena pluss på steget! - på samma bas till ena minus på steget!
samma med andra basen fast till andra utgången på steget!
men du har väl ett monoblock?? ett monblock har ju bara EN kanal.. sen brukar dom ha A+B plint men de e bara för att göra de lättare å koppla in fler basar.. A+B e ju ihop kopplade inne i steget.
ja men varför blev det ingen skillnad på ljudet när ja paralell koppla basarna då?
men du hade väl en bas på varje "kanal" förut??? å nu har du kopplat båda till en "kanal".. de e ju liksom samma sak... A+B sitter ju ihop inne i steget.
seriekopplar du så får du 4ohm.. (+från steget till + på ena spolen sen tar man - från den spolen å kopplar den till + på den andra spolen å - från den andra spolen kopplar man till - på steget)
va många ohm blir det om man kopplar varje bas försig till varsin utgång på steget då? så hade ja ju innan och det blev ingen skillnad när ja parralellkoppla!
utgångarna inne i steget är parallelkopplade läste ja på mds sida med! men har d nån betydelse? :S
de blir ju 1ohm även på de viset...
okej så ja hade redan 1ohm på det förra viset med då? :S är det bäst o köra så lr? inte bättre att gå upp i ohm va?
va många ohm blir det om man kopplar varje bas försig till varsin utgång på steget då? så hade ja ju innan och det blev ingen skillnad när ja parralellkoppla!
utgångarna inne i steget är parallelkopplade läste ja på mds sida med! men har d nån betydelse? :S
de blir ju 1ohm även på de viset...
okej så ja hade redan 1ohm på det förra viset med då? :S är det bäst o köra så lr? inte bättre att gå upp i ohm va?
saken e den att du får mer effket vid lägre ohm men ofta kan de låta bättre vid högre belastning.
men du har väl ett monoblock?? ett monblock har ju bara EN kanal.. sen brukar dom ha A+B plint men de e bara för att göra de lättare å koppla in fler basar.. A+B e ju ihop kopplade inne i steget.
ja men varför blev det ingen skillnad på ljudet när ja paralell koppla basarna då?
men du hade väl en bas på varje "kanal" förut??? å nu har du kopplat båda till en "kanal".. de e ju liksom samma sak... A+B sitter ju ihop inne i steget.
jo ja har fattat d nu men det blir inte bättre ljud om man seriekopplar basarna heller lr? spelar ju bra nu! men är ingen direkt djupbas,
ja men varför blev det ingen skillnad på ljudet när ja paralell koppla basarna då?
men du hade väl en bas på varje "kanal" förut??? å nu har du kopplat båda till en "kanal".. de e ju liksom samma sak... A+B sitter ju ihop inne i steget.
jo ja har fattat d nu men det blir inte bättre ljud om man seriekopplar basarna heller lr? spelar ju bra nu! men är ingen direkt djupbas,
men djupbasen har inget me de att göra.. de hänger ju på hur du byggt lådan.
men du hade väl en bas på varje "kanal" förut??? å nu har du kopplat båda till en "kanal".. de e ju liksom samma sak... A+B sitter ju ihop inne i steget.
jo ja har fattat d nu men det blir inte bättre ljud om man seriekopplar basarna heller lr? spelar ju bra nu! men är ingen direkt djupbas,
men djupbasen har inget me de att göra.. de hänger ju på hur du byggt lådan.
okej okej!
Ja för lådan är orginal till MDS fanatic 12" och nu har ja JBL 12" 1600w så kanske e dax o bygga en låda?