Bytte ett slutsteg mot 2 dekaler idag, Coustic power 2x75w rms..
Det var i rätt dåligt skick, gammalt antar ja så ja passade på o slipa ner det! Tänkte göra en borstad yta på steget vilket blev rätt bra, drog p600 åt samma håll hela tiden vilket resulterade i detta: Har tyvärr ingen förebild..
Sync är till? observera out o in, inte left o right! Nån som vet??
Nån som kan förklara hur delningsfiltret funkar?
Mode: Off - HP - LP
Boost -6db - 0 - +6db
LP filter: 63 - 80 - 100
HP: 80 - 100 - 125
(Är HP - Högpassfilter, LP - Lågpassfilter, boost för att ställa upp och ner bas eller diskant?)
Ja, "HP" är högpassfilter och "LP" är lågpassfilter. "Boost" är en förstärkning av basfrekvenser, ofta runt 40 Hz eller däromkring. Man kan alltså förstärka med 6dB eller dämpa med 6dB, vill man inte använda funktionen så ställer man den i läge "0" och då blir basen oförändrad.
Filtrena har 3 st fasta delningsfrekvenser, det är dessa siffror som står vid "LP-filter" och "HP filter".
Ifall man ställer "Mode" i läge "off" så ger steget ut alla frekvenser, inget filter används. "Sync" används när man ska docka/linka ihop två steg med varandra, så att ena steget är "master" och det andra steget är "slave". Då måste man naturligtvis ha ett steg som är gjort för sånt. Den där funktionen är inget du behöver tänka på i nuläget iaf.
Ja, "HP" är högpassfilter och "LP" är lågpassfilter. "Boost" är en förstärkning av basfrekvenser, ofta runt 40 Hz eller däromkring. Man kan alltså förstärka med 6dB eller dämpa med 6dB, vill man inte använda funktionen så ställer man den i läge "0" och då blir basen oförändrad.
Ifall man ställer "Mode" i läge "off" så ger steget ut alla frekvenser, inget filter används. "Sync" används när man ska docka/linka ihop två steg med varandra, så att ena steget är "master" och det andra steget är "slave". Då måste man naturligtvis ha ett steg som är gjort för sånt. Den där funktionen är inget du behöver tänka på i nuläget iaf.
Okej, får tacka för ett ypperligt bra svar! Precis sånt jag vill läsa för att förstå.. Fattar allt nu så tråden kan glömmas tills nästa person behöver den igen!