5 november 2008
Trådstartare
Tjenare!
Nu tänkte jag att vinterbilen får bli ett utmärkt försöksobjekt för mig att bygga min första egna baslåda. Jag har inhandlat bas: en 12" GAS, 4ohm, känslighet 89dB, magnet 20oz, frekvensomfång 35Hz-4kHz, effekttålighet 250W max 125W RMS, Vas 116liter, Fs 36Hz, Qts 0,94 - Specifikationerna är ifrån BRL.
Ska jag bygga en sluten eller portad låda och vilken storlek? Vad säger ni som kan detta?
Något annat jag ska tänka på så tipsa gärna!
Sebastian
In hoc signo vinces