3643
Sök

Bygga ännu mer ljud

1 163 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
#1
hejsan funderar på å bygga mer ljud i min skuff... som projektarbete i skolan ( ska glasfibra ut osv å göra det riktigt fint å " coolt " där haha , men iallafall ljudet just nu = 2 riktigt kraftfulla 6.9 or i hatthyllan , 2 st riktigt bra 5.25 or i fram dörrarna + 2 st 1000 w MTX basar .. har riktigt bra ljud med hjälp av 3 alpine slutsteg.


men nu till frågan ... jag anser att ja har rätt nog med bas... men vad ska man sätta i skuffen? hade tänkt 2 högtalare på varje sida av skuffen om ni förstår vad jag menar.. hehe ... men så iallafall ska ju självklart köpa slutsteg till detta, funderar på ett hyffsat 4 kanals så d kan driva dom nya högtalarna, och sedan tänkte ja på 4 st 6.9or... men va tycker ni om d? borde ja tänka om på andra eller? o sedan ifall ni ha några bra sidor billigt å bra seriösa grejjer så hör gärna av er smile tacksam för alla svar! smile

// Håkan!

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

m3-lappis
6 november 2008
#2
prova bygga uppe i bagae-luckan? det är nog roligt att ta sig an som projekt.
blir det inte bra liksom så kan man ju allitd ta bort det ?

jag har inget ljud alls i min bil , lyssnar på dumpen i stället smile

243 Inlägg
6 november 2008
#3
Det du har i skuffen nu bygg det ordentligt med glasfiber "locket över slutstegen"
sen så som lappis sa bygga i själva luckan. Så du kan lacka hela bakluckan och få det stilrent big_smile
lycka till ! kul projekt arbete.
Senast redigerat av Haans (6 november 2008)



Sök