3759
Sök

Seat instrumentbely

260 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
#1
Behöver tips då tjejens bil en seat toledo98-99 har så har en lampa i instrumentbelysningen pajat e detta svårt att komma åt o fixa ,,har ju inte kikat på bilen då hon inte e hemma i veckorna,, sad
har ju letat efter nån handbok "download" på nätet min inte hittat nåt,,

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

5 Inlägg
6 november 2008
#2
Tja! det är inte så svårt å fixa, du får skruva ur dom 2 svarta skruvarna som håller ramen runt instrumentpanelen å sen skruva bort dom 2 skruvarna som håller själva panelen, dom sitter på sidorna av panelen, en på var sida, lättåtkomliga...sen är de bara att vinkla ur panelen å dra ur kontakten bak på panelen så kan du byta lamporna sen...bör inte ta alltför lång tid..Har gjort de flera gånger på min Ibiza-99, å ja misstänker att det ser likadant ut i Toledon..

//Gurra


260 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#3
Tackar tackar smile då ska vi kolla på det nu i helgen då bilen kommer hem tongue

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

260 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#4
Då har man tatt en titt på att idag o det satt bara en skruv högst upp i panelen framför mätarhuset ,,
finns det fler skruvar eller det bara clips på baksidan så man får rycka tag lite med våld hmm ,,dock e det ju rätt stor konsol då den går ner över stereon oxå sad ...

Fler tips...
Tack på förhand....

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 november 2008
#5
Black-Angel skrev:
Behöver tips då tjejens bil en seat toledo98-99 har så har en lampa i instrumentbelysningen pajat e detta svårt att komma åt o fixa ,,har ju inte kikat på bilen då hon inte e hemma i veckorna,, sad
har ju letat efter nån handbok "download" på nätet min inte hittat nåt,,

Är det dun "4kantiga" karossen på den?

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

260 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#6
Japp det är den kantiga karossen typ denna
http://213.132.112.100/images/89/8973478604.jpg
http://213.132.112.100/images/50/5089697722.jpg

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 november 2008
#7
Okej, hade det varit den runda hade jag kunnat hjälpa dig in i minsta gänga på skruv smile

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

260 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#8
Attans då ,, du vet inte om nån bra sida där man ska få hem nån manual el så rollcool

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 november 2008
#9
Black-Angel skrev:
Attans då ,, du vet inte om nån bra sida där man ska få hem nån manual el så rollcool

Hur är det med seatclubsweden, är den nedlagd?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!


Sök