3667
Sök

Igår bet min hund en person, vad händer nu ?

Avstängd
1 266 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Redbull skrev:
TheFinnishFlash skrev:
"PUNKT" Bara för du är moderator på garaget eller vad du nu är..så bestämmer du inte i hela sverige, om du tror det ? finns massor med hundar som skäller på mörkhyade..vad ska du göra åt saken hmm

Jag talar inte som moderator, jag talar som mig själv. Och om du anser att det ibland är rätt att en hund biter en annan människa så får det stå för dig, jag tror dom flesta andra håller med mig dock.

Visa mig vart jag har skrivit att det är rätt ?`det jag sa är att det finns massa hundar som skäller på mörkhyade, och du kan inte göra ett skit åt det..inte jag heller för den delen.

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Moderator+
1 081 Inlägg
7 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
Visa mig vart jag har skrivit att det är rätt ?`det jag sa är att det finns massa hundar som skäller på mörkhyade, och du kan inte göra ett skit åt det..inte jag heller för den delen.

Nej och jag anser att en hund som oprovocerat biter en annan människa SKA avlivas alternativt lämnas till någon som kan saken och avgöra om det går att "rätta till".

Om sedan människan är vit eller svart anser inte jag gör någon skillnad, vilket vissa andra dock verkar tycka spelar roll.

Vem jag?

Avstängd
1 266 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
neh, nu ger jag mig

Muttley
7 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
"märkte att hunden uppförde sig aggresivt mot en viss typ av människor så borde han ha reagerat på detta och försökt lösa det, inte låta hunden vistas i den typ av miljöer där han vet att den blir aggresiv? Och jo, det är för sent när skadan redan är skedd!"

Har du läst hela tråden lilla du ? jag har haft han på jobbet över 1 år,

varför jag tog in hunden på arbetet ? jaadu jag har haft han där inne i 2 år faktist smile så varför inte igår

du talar lite konstigt smile , du skrev 2 år till mig men över 1 år till andra smile.
har din arbetsgivare problem med att kunna säga till?.

jag håller med många andra, attackerar den en oskyldig människa ska den avlivas.

123 Inlägg
7 november 2008
Inget personligt, men jag förstår inte grejen med hundar, speciellt inte när dom biter andra. Dom smutsar ner, dom kostar pengar, dom kräver tid, dom kräver underhåll, hade hundägare spenderat den tiden på sig själv hade man hittat botemedlet för cancer by now.

1 571 Inlägg
7 november 2008
kickade skrev:
Dom smutsar ner, dom kostar pengar, dom kräver tid, dom kräver underhåll

+ kastar ägg på bilar, klottrar, tjuvröker, pissar i trappuppgången, sparkar sönder lyktstolpar, stjäl cyklar...

Precis som alla äckliga små skitungar som dräller omkring utan uppfostran och föräldrar som bryr sig om dom. lol

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2008
kickade skrev:
Inget personligt, men jag förstår inte grejen med hundar, speciellt inte när dom biter andra. Dom smutsar ner, dom kostar pengar, dom kräver tid, dom kräver underhåll, hade hundägare spenderat den tiden på sig själv hade man hittat botemedlet för cancer by now.

det finns en anledning varför dom kallas för människans bäste vän...

känns som jag nästan skulle kunna döda för att skydda min hund... skulle nån göra min hund illa skulle jag inte vilja vara i den personens kläder om jag säger så.... man fäster sig vid hundar, dom blir som en familjemedlem, värd lika mkt som en människa... ja finns många svar till varför man fäster sig vid en hund smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 963 Inlägg
7 november 2008
Redbull skrev:
Svärd skrev:
Du e inte vanligt jävla dum du.

Givande inlägg i diskussionen, säger väl dock mer om dig än mig men.

Felax skrev:
Vet du vad en hund är ? Vaktinstinkt har du hört talas om det ? Känner man inte en massa utlänningar är det svårt att visa hunden att dom är ofarliga. Och som jag skrev innan MÅNGA HUNDAR ÄR RÄDDA FÖR STORA MÖRKA SAKER!!! TEX ANDRA SVARTA HUNDAR!

Du verkar inte kunna ett smack om hundar vad jag läser så jag vill påstå att du ska hålla fingrarna i styr och fortsätta gosa med katter!

Om en hund inte kan vistas bland dom människor som faktiskt bor i detta land bör inte hunden finnas bland folk. PUNKT! Handlar inte om min kunskap om hundar eller inte, det har inget med saken att göra...

Eller anser du att mörkhyade personer inte ska kunna vara på alla ställen där vita är för att det kanske finns en hund där som hugger dom pga dess hudfärg?

Du verkar inte få in i huvudet att hundar är rädda för stora mörka saker? Många hundar är det, ska vi avliva kanske 80% av alla hundar i sverige tycker du? Bara för att många svenskar inte har tillräckligt med utlänska kompisar, för att vänja hunden vid dem? Tänk efter lite innan du skriver!

Men are not born - Men are made

1 571 Inlägg
7 november 2008
_Glenne_ skrev:
kickade skrev:

känns som jag nästan skulle kunna döda för att skydda min hund... skulle nån göra min hund illa skulle jag inte vilja vara i den personens kläder om jag säger så.... man fäster sig vid hundar, dom blir som en familjemedlem, värd lika mkt som en människa... ja finns många svar till varför man fäster sig vid en hund smile

Skriver under på det! smile

En hund är alltid kompis, en vanlig kompis kan bli en j*vla idiot.

1 963 Inlägg
7 november 2008
henrikh skrev:
_Glenne_ skrev:
kickade skrev:

Jag skriver på jag med! hehe
Hunden sviker inte sin ägare..

Men are not born - Men are made

Ace Ventura
1 240 Inlägg
7 november 2008
henrikh skrev:
_Glenne_ skrev:
kickade skrev:

Hundar kan åxå bli jävla idioter.. roll

1 571 Inlägg
7 november 2008
Äh enda idioterna är människorna.

Muttley
7 november 2008
_Glenne_ skrev:
kickade skrev:

fortfarande anfaller en hund en människa oprovocerat så är de troligen så att den ska avlivas,
synd de inte var samma med människor, typ våldtäktsmän, folk som mördar och så oprovocerat.

klart man kan fästa sig vid sin hund men man är en dålig hundägare om man inte kan ta hand om sin hund. biter hunden någon så har de även varit något fel i fostrandet så är det.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 november 2008
tkd_rille skrev:
_Glenne_ skrev:
kickade skrev:

fortfarande anfaller en hund en människa oprovocerat så är de troligen så att den ska avlivas,
synd de inte var samma med människor, typ våldtäktsmän, folk som mördar och så oprovocerat.

klart man kan fästa sig vid sin hund men man är en dålig hundägare om man inte kan ta hand om sin hund. biter hunden någon så har de även varit något fel i fostrandet så är det.

FEL FEL FEL
En hund har i sin natur att döda oavsett ras
bara att det är bortavlat i dom flesta raser finns undantag
dock försvinner det ALDRIG helt utan finns alltid lite kvar hur fostrad hunden än är
är man inte ägare till en hund som kan man inte förstå hur dom funkar
vi har 16 hundar hemma den minsta på kanske 1kg och den största på 75kg
ingen har bitit någon men skulle någon komma in utan att vi släpper in dom så skulle den personen förmodligen inte leva längre
dock om vi själva öppnar dörren kan vem som helst komma in
kallas vaktinstinkt en hund gör ALLT för sin ägare
och bara för att en hund har bitit någon varför ska den avlivas ? vi vet inte hur den där utläningen bettede sig mot hunden
han sa ju att han hoppade bakåt och vifta med armarna det ska man verkligen ALDRIG göra
kommer en hund rusade imot dig ska du bara stå still och inte visa rädsla är du rädd så känner hunden det direkt och därför hugger den

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2008
Team-Adolfsson skrev:
FEL FEL FEL
En hund har i sin natur att döda oavsett ras
bara att det är bortavlat i dom flesta raser finns undantag

Kanske missförstår lite, men vill förtydliga:

Det ligger inte i en hunds natur att döda.
Däremot ligger det i dens natur att finna mat (vilket innefattar jaga och döda ett byte) och att försvara flocken vilket också kan innebära att en av dem dör. Men en hund går bara för att döda i yttersta nödfall.

Fast det var kanske det du menade?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
1 266 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Jahapp, har nu lämnat min hund till en ett par, ena är sjukskriven och har haft och tränat hundar hela sitt liv (skydd,spårning)..och hans son tränar polishundar.
Dom sa direkt att han inte är galen han är snarare för snäll..inge dominant alls, dom plockade ner han direkt på jorden...och sa att han är undersimulerad..sen hade jag varit för snäll mot han, inte satt riktigá gränser...men det gorde dom direkt, min hund kollade inte äns på mig sen..utan följde efter "ledaren" tror inte min hund kolla på mig än endaste gång under hela tiden jag var där..så ni som säger att den ska avlivas UP YOURS smile
Och att han attackerade kan oxå med och göra att han tror att han var ledaren, så han var tvungen och ta tag i hotet..eller hur ?
Jag såg iaf grymt stor skillnad hur den hundvane hanterade  min hund och mot hur jag hanterar han..och jag trodde jag kunde mycket om hundar...oj oj smile
Och ja, det är alltid ägarens FEL, inte hundens..
Senast redigerat av TheFinnishFlash (7 november 2008)

Muttley
8 november 2008
Team-Adolfsson skrev:
han sa ju att han hoppade bakåt och vifta med armarna det ska man verkligen ALDRIG göra
kommer en hund rusade imot dig ska du bara stå still och inte visa rädsla är du rädd så känner hunden det direkt och därför hugger den

så personen gjorde fel som var hundrädd?. och borde skylla sig själv enligt dig ?

Muttley
8 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
Jahapp, har nu lämnat min hund till en ett par, ena är sjukskriven och har haft och tränat hundar hela sitt liv (skydd,spårning)..och hans son tränar polishundar.
Dom sa direkt att han inte är galen han är snarare för snäll..inge dominant alls, dom plockade ner han direkt på jorden...och sa att han är undersimulerad..sen hade jag varit för snäll mot han, inte satt riktigá gränser...men det gorde dom direkt, min hund kollade inte äns på mig sen..utan följde efter "ledaren" tror inte min hund kolla på mig än endaste gång under hela tiden jag var där..så ni som säger att den ska avlivas UP YOURS smile
Och att han attackerade kan oxå med och göra att han tror att han var ledaren, så han var tvungen och ta tag i hotet..eller hur ?
Jag såg iaf grymt stor skillnad hur den hundvane hanterade  min hund och mot hur jag hanterar han..och jag trodde jag kunde mycket om hundar...oj oj smile

då har du insett att du inte ska ha hund nu.

vad har polisen sagt?.

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
TheFinnishFlash skrev:

vad har polisen sagt?.

Det har jag insett för längesen...polisen sa inte mycket dom inte smile

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
TheFinnishFlash skrev:

vad har polisen sagt?.

Sen undrar jag en sak, man är väl inte född till att vara en hundkännare, nångång är ju den första man skaffar hund..eller hur ? fast att skaffa en schäfer som första hund var väl kanske inte så bra...
Alltså jag lämnade bort hunden själmant, dom jobbar på min pappas jobb...jag får ju så klart ha kvar hunden om jag vill..men tror nog han får det bättre där han är nu smile
Senast redigerat av TheFinnishFlash (8 november 2008)

Sök