tkd_rille skrev:
_Glenne_ skrev:
kickade skrev:
Inget personligt, men jag förstår inte grejen med hundar, speciellt inte när dom biter andra. Dom smutsar ner, dom kostar pengar, dom kräver tid, dom kräver underhåll, hade hundägare spenderat den tiden på sig själv hade man hittat botemedlet för cancer by now.
det finns en anledning varför dom kallas för människans bäste vän...
känns som jag nästan skulle kunna döda för att skydda min hund... skulle nån göra min hund illa skulle jag inte vilja vara i den personens kläder om jag säger så.... man fäster sig vid hundar, dom blir som en familjemedlem, värd lika mkt som en människa... ja finns många svar till varför man fäster sig vid en hund

fortfarande anfaller en hund en människa oprovocerat så är de troligen så att den ska avlivas,
synd de inte var samma med människor, typ våldtäktsmän, folk som mördar och så oprovocerat.
klart man kan fästa sig vid sin hund men man är en dålig hundägare om man inte kan ta hand om sin hund. biter hunden någon så har de även varit något fel i fostrandet så är det.
FEL FEL FEL
En hund har i sin natur att döda oavsett ras
bara att det är bortavlat i dom flesta raser finns undantag
dock försvinner det ALDRIG helt utan finns alltid lite kvar hur fostrad hunden än är
är man inte ägare till en hund som kan man inte förstå hur dom funkar
vi har 16 hundar hemma den minsta på kanske 1kg och den största på 75kg
ingen har bitit någon men skulle någon komma in utan att vi släpper in dom så skulle den personen förmodligen inte leva längre
dock om vi själva öppnar dörren kan vem som helst komma in
kallas vaktinstinkt en hund gör ALLT för sin ägare
och bara för att en hund har bitit någon varför ska den avlivas ? vi vet inte hur den där utläningen bettede sig mot hunden
han sa ju att han hoppade bakåt och vifta med armarna det ska man verkligen ALDRIG göra
kommer en hund rusade imot dig ska du bara stå still och inte visa rädsla är du rädd så känner hunden det direkt och därför hugger den