Nån som har nå bra tips ? Lite inne på en Kicker L7 15", eller eventuellt två 12"or av något slag. Får inte gå över priset som 15"an har som ligger på 4,500kr cirka.
Är det riktigt tung bas som kan spela sjukt högt så tycker jag att du ska ta en titt på RE sx15 Lite mer effekt hadde kanske inte gjort något med den kommer att röra på sig bra.
Hertz HX 380.4D har vi sålt i mägnder och kunderna är riktigt nöjda av deras tajta o goa bas i en liten 60L portad låda. Eller Kicker CVX 15" om man vill ha en krafigare o djupare bas.
Steget lev över 1300W i 2ohm enligt mina mätningar.
med dist ja men det är knappast nåt man vill ha i ljudet.
Hur menar du ?
Han menar att steget gick på max o det gjorde det och då så Ökar THD (dist) värdet . Men det slutsteget låter riktigt bra även när man pressar steget på max gentemot mycket annat på marknaden.
Om man skulle satsa på två 12"or istället, vilka rekomenderas då ? Eller e de bättre o satsa på en bra för samma pris som man då får ge för två basar ?
Jag har hört dubbla Orion HP12D4 i basreflexlåda i en Volvo 854, de basarna kunde spela både djupt och högt. Kicker SX1250 ska fungera ganska bra att driva med, basarna är specade till 500WRMS men tål mer effekt.
NMI här på forumet kan ge mer råd angående basarna, PM:a honom om du vill.