Misstänk mytoman, behöver lite hjälp och bevis =)

TheFinnishFlash Avstängd
9 november 2008 · 1 266 Inlägg

HAHA påminner om min kompis som sa att när han föddes så krypte han in i fittan igen, för det var så varmt å gött där inne...
Han har även klippt en gräsmatta med en hellicopter, han körde hellicoptern upp och ner, å klippte med rotorbladen, sen har han haft en kvinna som höll på att föda i bilen,  och körde förbi polisen i 200+ på motorvägen å vinkade åt dom med...smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
FireTraXX DFFL
9 november 2008 · 9 020 Inlägg

SuperNova skrev:
Ja nog får man sig ett gott skratt när man läser, alla känner nog en mytoman..
Vet en som säger att han hänkade med cykel på en bil i 90km/h,
han ska då ha kommit fram till en kurva och åkt ut i skogen,
tydligen vart det skrot av cykeln men han gick därifrån utan en mista skråma.
Ska det vara så svårt att hålla sig till sanningen??

HAHA, en kompis hankade på mig i 108km/h.
Det var så fort så att två ekrar gått av (Ingen satte sig på snedden. tongue) och bromsarna tog slut när han släppte och skulle stanna.
Ifall någon tvekar så kan han som åkte och mitt ex intyga (För hon satt i bilen med mig). tongue

Så om han skulle åkt ut i skogen så hade han onekligen fått rejäla skador.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
putte-p
9 november 2008 ·

fagervall skrev:
Så här ligger det till, en ny person började på mitt jobb för ett tag sedan, och av att döma av alla hans historier som till 99% består om han eller hans tidigare jobb då han körde långtradare både inom sverige och utomlands så måste han ha levt mins 4mans liv redan nu när han är kring 32år.

Alla vi andra som jobbar där börjar blir lite sick på hans rövarhistorier, allt du har gjort har han gjort fast mycket värre.

Så nu till frågorna, han påstår att han kört en lastbil som var så stor att han hade en gavellyft bakom hytten som han kunde hissa upp sin egna personbil på så han kunde ta med den vart han än skulle, finns denna så kallade "mammut" (som han kallade den) lastbilen på riktigt eller är det en av hans påhitt ?

Han påstår även att han fraktat en caterpillar 994F hel på sin trailer ?, inte nog med att den "bara" väger  ca:170T utan den är ju bredare än dem mesta vägarna vi har här i norrbotten det stämmer ju inte men vilken fantasi ?

Han har även (enligt han) kört en så kallad "ambulans-plogbil" med en vikt på 47T som plogar åt ambulanserna/brandkåren samt poliserna, men det bästa med den historien var att den var utrustad med blåljus och om han slog på dem och det stog någon i vägen så behövde han bara tuta 2gånger och om dem inte flyttade på sig så fick han köra över dem ? Har googlat lite på detta men hittar inget, finns detta väldigt speciella fordon ?

Han här även ett "special kort" som han bara behövde visa på t.ex flygplatser så får han åka med utan att ens betala eller visa/ha med sig nått pass ?.

Nån som kan svara på mina frågor ?
Skulle gärna vela sätta dit han redan imorgon smile
/fagervall

Ge honom ett glas mjölk lägg en hand på axeln och nicka vänligt när han berättar sina upplevelser. För att förstärka effekten kan du börja klappa mytomanens huvud. Mytomanen är ofta en glad kuf som inte lever i flock. Den livnär sig på vanlig föda men skaffar gärna sin mat själv ute i skogen där mytomanen gärna tar ett stryptag på sitt bytesdjur och nöjt släpar hem det. Inte sällan handlar det om tex älg eller brunbjörn. Att närma sig en mytoman i det läget bör göras med stor försiktighet. Den kan oprovocerat gå till attack för att försvara sitt byte från inkräktare. Man bör således låta mytomanen vara ifred och helst hålla sig undan.

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
9 november 2008 · 1 177 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
HAHA påminner om min kompis som sa att när han föddes så krypte han in i fittan igen, för det var så varmt å gött där inne...

HAHAHA dagens skratt, usch va rolig den va lol

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Majk_ Öhh
9 november 2008 · 272 Inlägg

Har en fd. arbetskamrat som har slagit nåt slags världsrekord i att supa skallen av sig... Det var under medeltidsveckan på Gotland som han och en kompis beställde in 240st 6cl lakritsshots och dom drog i sig det under en kvart..
Alltså 120st 6cl/person, det är 720cl -> 7.2 liter sprit per person på en kvart cool

BMC Mini 1000 Saloon "Purple Haze" (1970)
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
9 november 2008 · 661 Inlägg

HAHA , som nämnt innan, vi känner nog alla minst en mytoman, MIn polare drog rätt många historier ett tag om hans kusin i Rostock som var en supergangster som inte ens tyska insatsstyrkan rådde på.

Han hade bla en skottsäkerväst innanför skinnet, men tog bort denna då den klia. Han var med på ett möte med ryska maffian o KKK ledaren i Nürnberg om droghandeln i new york. Hans kusin kunde fixa ett concord från malmö till New york.

Hade Harley Davidsson som han fick av gåva från bandidos, men den fick han sälja för det gick inte ihop med hans Levis sponsring från HA osv,

Jag gjorde som så här tog tag i mina o hans bästa gemensamma polare o hade ett "möte" om allt detta o varje gång han försökte ljuga bort sig sa alla NEJ det stämmer inte, o han fick till slut bekänna färg, sen ljög han inte på ett tag,

men då å då får man höra både den ena o den andra makabra o sjuka historien om hans sjuka helger osv, då personen i fråga har jobbat just den helgen, vilket kan bevisas av andra polare.

Seriöst är det bara någon ny snubbe på jobbet hae jag nog bara överdrivit ännu mer än vad han gjort o tryckt ner fanskapet i skorna. ex kör han en plogambulansbil... Då kör du en miljödriven V2raket från andra världskriget med laserplog från himalaya som spelar alla dropkick murphys sånger baklänges i 240 decibel.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Majk_ Öhh
9 november 2008 · 272 Inlägg

SatansWrath skrev:
Seriöst är det bara någon ny snubbe på jobbet hae jag nog bara överdrivit ännu mer än vad han gjort o tryckt ner fanskapet i skorna. ex kör han en plogambulansbil... Då kör du en miljödriven V2raket från andra världskriget med laserplog från himalaya som spelar alla dropkick murphys sånger baklänges i 240 decibel.

lol

BMC Mini 1000 Saloon "Purple Haze" (1970)
Felax
9 november 2008 · 1 963 Inlägg

Haha har en kompis som köpte en t-shirt på rea för nån hundring, veckan efter sa han till mig att den kostade 1500:- big_smile ja va ju fan med när han köpte den!!
Sen skulle han få en ferrari av sin morfar när han skulle ta körkort, när han blev 18 bestämde han att de va bättre att ta sin farsas volvo 940 haha
Va en som fråga hur många tjejer han vart med, de visste han inte. dagen efter hade han hittat en bok han hade skrivit upp alla i o de va tydligen över 300st haha.
Sen skröt han om hur stor snorre han hade, men han duschade aldrig efter gympan haha.. JO men han hade kallsingar på sig hahahaha..

Sen har ja en kompis som har en låtsaskompis som äger halva usa, är kompis med bam margera, kör en lamborghini murcielago (i borås men ingen har sett den haha).. när man frågar var han är för att man vill se honom är han alltid i gbg eller usa haha..
Han har föresten krockat sin kompis lamborghini, men ingen såg det.. sen har han varit i en jävla massa länder med honom utan att hans mamma vet om det, han har inget pass heller hehe
Sen har han en låtsastjejkompis (fotomodell-bilder han har hittat på internet) "hon" började bråka med hans tjej på msn.. för o göra henne svartsjuk haha.

Har jobbat med en mytoman som va bäst i världen på racket ball när han bodde i usa och tjäna hur mycke pengar som helst, nu bor han i en etta på ett "ghetto-kvarter" i borås.
Han har klarat mensa-testet, ändå envisades han med att han skulle flyta in till borås från varberg i viskan.. (en å rinner alltid ur FRÅN sjön, inte in i den) hehe.. han tyckte de va bättre än o sitta kvar i lastbilen hahaha..
polisen tar honom hela tiden så fort dom ser honom för han är en så kallad "gangster".. eller han vill inte kalla sig själv de men poliserna gör de tydligen smile

Mina tre trovärdiga kompisar big_smile

Men are not born - Men are made
Mortalis VW-nörd?
9 november 2008 · 4 332 Inlägg

putte-p skrev:

fagervall skrev:
Så här ligger det till, en ny person började på mitt jobb för ett tag sedan, och av att döma av alla hans historier som till 99% består om han eller hans tidigare jobb då han körde långtradare både inom sverige och utomlands så måste han ha levt mins 4mans liv redan nu när han är kring 32år.

Alla vi andra som jobbar där börjar blir lite sick på hans rövarhistorier, allt du har gjort har han gjort fast mycket värre.

Så nu till frågorna, han påstår att han kört en lastbil som var så stor att han hade en gavellyft bakom hytten som han kunde hissa upp sin egna personbil på så han kunde ta med den vart han än skulle, finns denna så kallade "mammut" (som han kallade den) lastbilen på riktigt eller är det en av hans påhitt ?

Han påstår även att han fraktat en caterpillar 994F hel på sin trailer ?, inte nog med att den "bara" väger  ca:170T utan den är ju bredare än dem mesta vägarna vi har här i norrbotten det stämmer ju inte men vilken fantasi ?

Han har även (enligt han) kört en så kallad "ambulans-plogbil" med en vikt på 47T som plogar åt ambulanserna/brandkåren samt poliserna, men det bästa med den historien var att den var utrustad med blåljus och om han slog på dem och det stog någon i vägen så behövde han bara tuta 2gånger och om dem inte flyttade på sig så fick han köra över dem ? Har googlat lite på detta men hittar inget, finns detta väldigt speciella fordon ?

Han här även ett "special kort" som han bara behövde visa på t.ex flygplatser så får han åka med utan att ens betala eller visa/ha med sig nått pass ?.

Nån som kan svara på mina frågor ?
Skulle gärna vela sätta dit han redan imorgon smile
/fagervall

Ge honom ett glas mjölk lägg en hand på axeln och nicka vänligt när han berättar sina upplevelser. För att förstärka effekten kan du börja klappa mytomanens huvud. Mytomanen är ofta en glad kuf som inte lever i flock. Den livnär sig på vanlig föda men skaffar gärna sin mat själv ute i skogen där mytomanen gärna tar ett stryptag på sitt bytesdjur och nöjt släpar hem det. Inte sällan handlar det om tex älg eller brunbjörn. Att närma sig en mytoman i det läget bör göras med stor försiktighet. Den kan oprovocerat gå till attack för att försvara sitt byte från inkräktare. Man bör således låta mytomanen vara ifred och helst hålla sig undan.

Precis. Lägg inte ner energi på en sån idiot...låt han hålla på då. Mår han bättre så gör de la inget. Skadar ju ingen iaf.

sirmiro Double-Unicorn Rider
10 november 2008 · 2 486 Inlägg

Tack för skratten! lollollol

te_wik Forummoderator
10 november 2008 · 12 813 Inlägg

FireTraXX skrev:

SuperNova skrev:
Ja nog får man sig ett gott skratt när man läser, alla känner nog en mytoman..
Vet en som säger att han hänkade med cykel på en bil i 90km/h,
han ska då ha kommit fram till en kurva och åkt ut i skogen,
tydligen vart det skrot av cykeln men han gick därifrån utan en mista skråma.
Ska det vara så svårt att hålla sig till sanningen??

HAHA, en kompis hankade på mig i 108km/h.
Det var så fort så att två ekrar gått av (Ingen satte sig på snedden. tongue) och bromsarna tog slut när han släppte och skulle stanna.
Ifall någon tvekar så kan han som åkte och mitt ex intyga (För hon satt i bilen med mig). tongue

Så om han skulle åkt ut i skogen så hade han onekligen fått rejäla skador.

Jag tog "snålskjuts" med brorsan en gång några år sen.

Jag på cykel å han på hans mtx 125 (halvcross) , jag höll i hans axel, vi körde upp till ca 80 km/h innan jag släppte..

Saatan säger jag, kändes som att om man styrde det minsta lilla så skulle man flyga över styret.

Lång raksträcka som tur var, då jag inte hade bromsar bak och fram vågade jag fan inte pilla på.

Så visst, jag tror lätt på de där. Däremot den killen som åkte ut i skogen eller va de nu var som skrev som tidigare i tråden... han hade fått en kista eller flera små kistor, för att överleva det? njeett...

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (10 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Germax
10 november 2008 · 12 086 Inlägg

Regel nummer 1, en mytoman refererar jämt till ett såkallat vittne som kan intyga hens lögner.
Så sluta med det om vederbörande inte vill mytomanförklaras.

te_wik Forummoderator
10 november 2008 · 12 813 Inlägg

JapMax skrev:
Regel nummer 1, en mytoman refererar jämt till ett såkallat vittne som kan intyga hens lögner.
Så sluta med det om vederbörande inte vill mytomanförklaras.

hehe precis. Varför försöka bevisa sig själv ifall man vet att det man säger är sant?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
10 november 2008 · 12 813 Inlägg

Kan ju oxå berätta en sak då medans man är här.

En kille berättade att han cyklade i skogen då han helt plötsligt cyklade rätt ner för ett 2km brant stup och
bröt båda benen, bägge armarna, alla revben, krossade några ryggkotor.

Han var ensam 3-4 km hemifrån och, jag citerar;
"jag fick kräla hem hela vägen och när jag kom fram så var ytterdörren låst för ingen var hemma.
Då fick jag tvinga mig att ställa mig upp på benen och samtidigt försöka gräva fram nycklarna från fickan
så jag fick upp dörren och kunde ringa mamma och fråga var hon har plåster".

Yeah!!!!! (????)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Germax
10 november 2008 · 12 086 Inlägg

te_wik skrev:
Kan ju oxå berätta en sak då medans man är här.

En kille berättade att han cyklade i skogen då han helt plötsligt cyklade rätt ner för ett 2km brant stup och
bröt båda benen, bägge armarna, alla revben, krossade några ryggkotor.

Han var ensam 3-4 km hemifrån och, jag citerar;
"jag fick kräla hem hela vägen och när jag kom fram så var ytterdörren låst för ingen var hemma.
Då fick jag tvinga mig att ställa mig upp på benen och samtidigt försöka gräva fram nycklarna från fickan
så jag fick upp dörren och kunde ringa mamma och fråga var hon har plåster".

Yeah!!!!! (????)

Mvh Tommy

Så han föll ner för ett 2 km djupt stup?
Det hade räckt så hahahaha lol

te_wik Forummoderator
10 november 2008 · 12 813 Inlägg

JapMax skrev:

te_wik skrev:
Kan ju oxå berätta en sak då medans man är här.

En kille berättade att han cyklade i skogen då han helt plötsligt cyklade rätt ner för ett 2km brant stup och
bröt båda benen, bägge armarna, alla revben, krossade några ryggkotor.

Han var ensam 3-4 km hemifrån och, jag citerar;
"jag fick kräla hem hela vägen och när jag kom fram så var ytterdörren låst för ingen var hemma.
Då fick jag tvinga mig att ställa mig upp på benen och samtidigt försöka gräva fram nycklarna från fickan
så jag fick upp dörren och kunde ringa mamma och fråga var hon har plåster".

Yeah!!!!! (????)

Mvh Tommy

Så han föll ner för ett 2 km djupt stup?
Det hade räckt så hahahaha lol

haha jaa jag menar ju det... ett stup på 20 meter hade varit nog skadligt tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
SuperNova
10 november 2008 · 236 Inlägg

Ja frågan är ju vart fan dom får alla historier ifrån??
när dom väl har börjat så kommer det ju bara mer historier.
Kan va rolig att höra ibland men oftast tar man inte en
sån människa på allvar om det skulle vara sant.

DoT Häst
10 november 2008 · 1 099 Inlägg

SuperNova skrev:
Kan va rolig att höra ibland men oftast tar man inte en
sån människa på allvar om det skulle vara sant.

Så sant!
Min älskade far jävlas med folk och luras mycket (dock är han ej mytoman tongue ).
Sen en gång när han bröt benet och kravlade hem till morsan och skrek på hjälp så skrattade hon bara åt honom och sa att han skulle sluta jävlas. Tog en stund innan hon fattade att det var allvar. wink

Än är inte den sista idioten född..
Muttley
10 november 2008 ·

hehe men tänk om denna killen tycker de är skitkul och har roligt åt att ni ens lyssnar på honom smile

Mirano
10 november 2008 · 263 Inlägg

Mytomaner är alltid roliga, känner några stycken men ingen så rolig som en gammal barndoms vän. Minns inte alla historier riktigt men hans pappa hade iaf en rostig lamborghini i garaget hemma wink Och de hade även en stridsvagn på gården som han brukade köra runt i smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang