3756
Sök

mätar instrument

259 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#1
Hejsan
jag ska köpa 3 st mätare till min A-Stolpe nu.
Men nu är frågan, vilka instrument tycker ni jag ska köpa som kan vara bra och hålla koll på ?
Tänkte på volt, men vad mera då?

Samt hur kopplar man in dom mätarna ni tycker ??

NoFuckNoRide

2 665 Inlägg
8 november 2008
#2
Vet du inte själv vad du behöver så behöver du inga extra mätare.

Men oljetryck och oljetemp kan vara bra om du kör hårt.
Volt är bra om du har stor stereo.
På voltmätare dra du en minus o en pluskabel direkt från batteriet. Ungefär 1,5-2,5mm2 (Ingen klenkabel).

Fin golf du har.
Senast redigerat av Rickard-v (8 november 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

259 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#3
Rickard-v skrev:
Vet du inte själv vad du behöver så behöver du inga extra mätare.

Men oljetryck och oljetemp kan vara bra om du kör hårt.
Volt är bra om du har stor stereo.
På voltmätare dra du en minus o en pluskabel direkt från batteriet. Ungefär 1,5-2,5mm2 (Ingen klenkabel).

Fin golf du har.

hehe jag behöver väl inget speciellt, men har ju bra ljudsaker så en volt mätare ska ja ha,
Sen har jag tänkt på oljetemp och olje tryck.
Men vet inte hur man kopplar in dom dock.
Vet du ??

Tack så mycket smile  Lagt en kommentar och röst wink ?

NoFuckNoRide

2 665 Inlägg
8 november 2008
#4
Nej jag vet ej hur man kopplar in dem, men jag har tänkt på temp o tryck själv, då jag tänkte köra bana nästa år. Fråga på forumet hos gtiklubben så får du bra svar. Där finns det vw killar som kan allt.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 november 2008
#5
Hampusforsberg skrev:
Rickard-v skrev:
Vet du inte själv vad du behöver så behöver du inga extra mätare.

Men oljetryck och oljetemp kan vara bra om du kör hårt.
Volt är bra om du har stor stereo.
På voltmätare dra du en minus o en pluskabel direkt från batteriet. Ungefär 1,5-2,5mm2 (Ingen klenkabel).

Fin golf du har.

hehe jag behöver väl inget speciellt, men har ju bra ljudsaker så en volt mätare ska ja ha,
Sen har jag tänkt på oljetemp och olje tryck.
Men vet inte hur man kopplar in dom dock.
Vet du ??

Tack så mycket smile  Lagt en kommentar och röst wink ?

installations matriel och instruktioner medföljer till 99.9% oavsett mätare du köper...


259 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#6
Rickard-v skrev:
Nej jag vet ej hur man kopplar in dem, men jag har tänkt på temp o tryck själv, då jag tänkte köra bana nästa år. Fråga på forumet hos gtiklubben så får du bra svar. Där finns det vw killar som kan allt.

okej okej smile
Aa får ta o göra det smile

NoFuckNoRide

259 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#7
MeloveGolf skrev:
Hampusforsberg skrev:
Rickard-v skrev:
Vet du inte själv vad du behöver så behöver du inga extra mätare.

Men oljetryck och oljetemp kan vara bra om du kör hårt.
Volt är bra om du har stor stereo.
På voltmätare dra du en minus o en pluskabel direkt från batteriet. Ungefär 1,5-2,5mm2 (Ingen klenkabel).

Fin golf du har.

hehe jag behöver väl inget speciellt, men har ju bra ljudsaker så en volt mätare ska ja ha,
Sen har jag tänkt på oljetemp och olje tryck.
Men vet inte hur man kopplar in dom dock.
Vet du ??

Tack så mycket smile  Lagt en kommentar och röst wink ?

installations matriel och instruktioner medföljer till 99.9% oavsett mätare du köper...

joo vet, men tycker oftast dom instruktionerna är så krångliga att förstå :S
Iallafall vissa tongue

NoFuckNoRide


Sök