3753
Sök

Relä till hella + Lightforcelycktor.

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet hur många och hur kraftiga reläer jag behöver ha om jag ska koppla in en liten hella ljusramp med 4st lampor på 100w + 2 stora Lightforce blitz 240 på 100w.
Blir det bra med 3 vanliga extraljusreläer på 30A ( en till lightforcen och två till ljusrampen)?

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
8 november 2008
#2
6lampor@100W = 600W, 600W/12V = 50A
3*30A=90A

Svar ja de räcker rätt fint smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#3
Då räcker det ju med två reläer också eller?

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
9 november 2008
#4
Ubbe83 skrev:
Då räcker det ju med två reläer också eller?

joo men jag skulle ta 2lampor per relä för att vara säker på att reläet inte blir för varmt o pajjar, alltid bra att ligga på säkra sidan så vet man att de håller smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

21 761 Inlägg
9 november 2008
#5
Helst 3 st relän. Man får tänka på att när det står 30A på ett extraljusrelä så handlar det om vad det tål maximalt, inte kontinuerligt. Ett relä som belastas nära sin maximala ström kommer att få ordentliga brännskador på relätungans kontaktyta, vilket gör att tungan antingen får dålig kontakt eller "svetsar" ihop.

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#6
Hmm ja om reläna svetsas ihop blir det inte roligt för dom som möter mig då får de 1000w i ögonen som jag inte kan stänga av, om man räknar med hel och halvljus också cool

Svenska Subaru Imprezaklubben...


Sök