8 november 2008
Trådstartare
Håller på att installera larm i en 745 -92.
Är klar med allt förutom att dörrkontakterna ska anslutas och det
är här jag stött på patrull.
Det ska ju finnas en knytpunkt av något slag, där alla dörrkontakterna
går ihop till takbelysningen, där man kan koppla på kabeln till larmet.
Installerade tidigare ett larm i en 240, och där räckte det med att lossa lite
på dörrkontakten på förarsidan, rycka lite i kabeln och så kunde man se vart
den gick ihop med de andra.
På 740´n så verkar den försvinna in innanför framskärmen, och det går inte
att se vart denna kabel tar vägen.
Jag antar att det är någonstans under instrumentpanelen denna anslutning finns.
Är det någon här som har kunskap om vart man ska hitta bästa stället att ansluta
detta (placering, färg på kabel mm) så är jag mycket tacksam för svar!
Ha det fint!