Lite fel forum att fråga på men chansar på att någon kan
Det är så att min dator flippar ut ibland (hp 530 notebook) det blir knäpp och inget fungerar, det kommer upp en varningstext ibland där det står att det är förlite Virituelltminne (stavning) och tex inne på utorrent så stoppas nerladdningarna och det står "otillräckligt med systemresurser" och en liknande text kommer dock inte ihåg exakt hur det står...
Datorn var ny ominstallerad när texten "förlite Virituelltminne" kom upp och texten "otillräckligt med systemresurser" har kommit upp ibland sen jag köpte den (speciellt när locket legat på en längre tid) betyder detta att jag har förlite i ramminne? eller vad betyder det? Det är ju så sjukt jobbigt att behöva starta om datorn ibland speciellt när man sitter i photoshop Har 1gb i ram...
Tack på förhand
Senast redigerat av Fredrik wilhelmsson (9 november 2008)
MVH Fredrik Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Antar att du syftar på det Virituella Minnet.. Det är ju en växlingsfil som ligger på hårddisken som "extra ramminne" där datorn stoppar undan lite krafs.. Storleken på den brukar skötas automatiskt.. Har du några andra program som ligger å använder mycke minne.. antivirus / virus.. nå lite spyware eller så kanske.. Kolla aktivitetshanteraren och processer ifall det är nåt som tar mycke minne.