3748
Sök

Förstärkare funkar bara med radion!?

4 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#1
Tjena!

Inhandlade nyligen en saab 900 s 2,3i - 94 och fick med ett slutsteg och en sub
Sladdarna i bilen var redan dragna så jag bara kopplade inte skiten

Stereon som sitter i är en Sony Xplod med usb, aux och hela köret.
Och nu till problemet: Förstärkaren funkar enbart när stereon står på radioläget (tuner).
Så fort jag slår över till cd, aux eller usb slocknar direkt förstärkaren och tänds inte förens jag slår tillbaks till "tuner", vad i hela friden kan det bero på? I övrigt fungerar den felfritt.

Tack på förhand
MVH Lekland

Försöker iaf
1 998 Inlägg
9 november 2008
#2
Du har koplat på power antenna å den matar bara i radioläget  men koppla på  remote så ska de väl funka så fort stereon går igång wink
Senast redigerat av Boostrider (9 november 2008)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

4 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#3
Jag har kopplat in remoten också... därför jag också tyckte det var rätt mysko..
"powerantenna" är jag inte riktigt säker på vad du menar? är rätt ny på detta tongue
Senast redigerat av Lekland (9 november 2008)

7 283 Inlägg
9 november 2008
#4
Det låter inte som det är remoten du har kopplat på.
Mer som elantennen som enbart ger ut spänning när du har i radioläge då antennen inte gör nytta på något annat läge så stänger stereon av den.


4 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#5
kanske det, som sagt så var kablarna redan dragna då jag köpte bilen.
kabeln jag kopplade in satt buntad ihop med lågnivåkablarna så antog att det var remoten eftersom den var enormt tunn.. hur gör jag då? Eftersom det inte går några andra kablar bak där.. sad

7 283 Inlägg
9 november 2008
#6
Ta ur stereon och koppla bort ifrån power antenna.
Sätt den på remote istället.
Annars kan du köra en fullösning och köra remoten ifrån bakljuset, då är steget igång så fort du har bakljusen tända.


4 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#7
Man tackar så mycket big_smile får prova det "first thing in the morning"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 november 2008
#8
Swedenrockers skrev:
Det finns även ett annat sätt. Aktivera AF- och TA-funktionerna. Då finns antennremoten på alla källor.
Lekland skrev:
Man tackar så mycket big_smile får prova det "first thing in the morning"


*DING* Dagens smidigaste tips wink
En snabb förklaring kanske vore på plats med till varför....
Med framförallt TA aktiverat så måste enheten ha radiosignal för att kunna bevaka trafikmeddelanden för att sabbt kunna slå över när den signalen kommer.
Senast redigerat av Lonefox (9 november 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök