6275
Sök

dioder / lampor bakom instr knapparna.

Avstängd
56 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#1
Såg en användare här som hade satt blå lampor/dioder
bakom knapparna på en mb200/300
vad ska man använda för diod/lampa ?
såg jävligt skönt ut...


Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
9 november 2008
#2
Min butik som öppnar om drygt en månad kommer ha en massa olika diodlampor. Finns diodlampor som sprider lyset likaväl som focuserar det men det du är ute efter är diodlampor som sprider lyset så mycket som möjligt. Bakom instrumentpaneler brukar det sitta T5 wedge. Dessa är så pas små så att endast en diod ersätter glödlampan. På denna diodlampa sitter det dock en konkav lins som sprider ljuset maximalt.

Du kan även göra som jag gjort och ta bort alla lampor och sätta dit en diodslinga (finns i min projekt tråd hur det blev och hur jag gjorde) och det blir jävligt snyggt smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Avstängd
56 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#3
Sherlia skrev:
Min butik som öppnar om drygt en månad kommer ha en massa olika diodlampor. Finns diodlampor som sprider lyset likaväl som focuserar det men det du är ute efter är diodlampor som sprider lyset så mycket som möjligt. Bakom instrumentpaneler brukar det sitta T5 wedge. Dessa är så pas små så att endast en diod ersätter glödlampan. På denna diodlampa sitter det dock en konkav lins som sprider ljuset maximalt.

Du kan även göra som jag gjort och ta bort alla lampor och sätta dit en diodslinga (finns i min projekt tråd hur det blev och hur jag gjorde) och det blir jävligt snyggt smile

stor spridning är jag nog inte ute efter, utan
det jag är ute efter är exakt detta https://www1.garaget.org/archive/20/19451/16142/16142-555325.jpg http://www1.garaget.org/archive/20/1945 … 555325.jpg


Fire And Silk
2 254 Inlägg
10 november 2008
#4
slippinB skrev:
Sherlia skrev:
Min butik som öppnar om drygt en månad kommer ha en massa olika diodlampor. Finns diodlampor som sprider lyset likaväl som focuserar det men det du är ute efter är diodlampor som sprider lyset så mycket som möjligt. Bakom instrumentpaneler brukar det sitta T5 wedge. Dessa är så pas små så att endast en diod ersätter glödlampan. På denna diodlampa sitter det dock en konkav lins som sprider ljuset maximalt.

Du kan även göra som jag gjort och ta bort alla lampor och sätta dit en diodslinga (finns i min projekt tråd hur det blev och hur jag gjorde) och det blir jävligt snyggt smile

stor spridning är jag nog inte ute efter, utan
det jag är ute efter är exakt detta http://www1.garaget.org/archive/20/1945 … 555325.jpg http://www1.garaget.org/archive/20/1945 … 555325.jpg

Oj, detta var riktigt snyggt, lamporna i reglagen är det här jätte små, ser ut som en jätte liten ''Wedge'' Lampa. Men till kombiinstrumentet har du väl lampor som lyser på själva mätarna och inte bakom?

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Avstängd
56 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#5
-Mackan- skrev:
slippinB skrev:
Sherlia skrev:
Min butik som öppnar om drygt en månad kommer ha en massa olika diodlampor. Finns diodlampor som sprider lyset likaväl som focuserar det men det du är ute efter är diodlampor som sprider lyset så mycket som möjligt. Bakom instrumentpaneler brukar det sitta T5 wedge. Dessa är så pas små så att endast en diod ersätter glödlampan. På denna diodlampa sitter det dock en konkav lins som sprider ljuset maximalt.

Du kan även göra som jag gjort och ta bort alla lampor och sätta dit en diodslinga (finns i min projekt tråd hur det blev och hur jag gjorde) och det blir jävligt snyggt smile

stor spridning är jag nog inte ute efter, utan
det jag är ute efter är exakt detta http://www1.garaget.org/archive/20/1945 … 555325.jpg http://www1.garaget.org/archive/20/1945 … 555325.jpg

Oj, detta var riktigt snyggt, lamporna i reglagen är det här jätte små, ser ut som en jätte liten ''Wedge'' Lampa. Men till kombiinstrumentet har du väl lampor som lyser på själva mätarna och inte bakom?

Mvh Markus

grymt bra gjort faktiskt.
det är ljusen bakom knapparna jag vill åt,  mätartavlorna är sak samma ska köra plasmatavlor.
men med andra ord en helt vanlig jävla liten led diod på rakt in på 12v borde funka fint ?
stora frågan är... är det wedge t5 eller någon annan strl?
här finns en rad olika strl på wedge http://www.ledlight.com/t10-194-automot … ights.aspx
Senast redigerat av slippinB (10 november 2008)


LillNaisarn
10 november 2008
#6
slippinB skrev:
Såg en användare här som hade satt blå lampor/dioder
bakom knapparna på en mb200/300
vad ska man använda för diod/lampa ?
såg jävligt skönt ut...

Det är bara att köpa vanliga dioder på 2mm till knapparna sitter ju org dioder i w201 och w124 inredningen.

Vet detta själv då jag monterat vanliga 2 & 3mm dioder i min.
https://www1.garaget.org/archive/22/21914/56860/56860-705512.jpg
Inte bästa bilden men det ger ju en inblick hur det ser ut...

Avstängd
56 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#7
LillNaisarn skrev:
slippinB skrev:
Såg en användare här som hade satt blå lampor/dioder
bakom knapparna på en mb200/300
vad ska man använda för diod/lampa ?
såg jävligt skönt ut...

Det är bara att köpa vanliga dioder på 2mm till knapparna sitter ju org dioder i w201 och w124 inredningen.

Vet detta själv då jag monterat vanliga 2 & 3mm dioder i min.
http://www1.garaget.org/archive/22/2191 … 705512.jpg
Inte bästa bilden men det ger ju en inblick hur det ser ut...

Nice raggarbajs, thnk you smile
dina såg ut å lysa lite klent i jämförelse, fast kanske bara är bilden.


Avstängd
56 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#8
länk till bra sida med till dioder/led dioder på 2 & 3mm ? smile



Sök