3748
Sök

Hjälp med baslådebygge!

2 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#1
Hej!
Min morfar hade 2 st 10" volvo original basar hemma liggandes och tänkte slänga dom om inte jag ville ha dom smile  Så jag tänkte ta dom och bygga en låda till dom. Men jag vet inte hur stor låda jag behöver bygga ? smile Någon som har några förslag ?

21 761 Inlägg
9 november 2008
#2
För att kunna ge ett vettigt lådförslag så måste man veta minst 3 st parametrar på basen: Vas, Fs och Qts.

Har man inte de där parametrarna så går det inte att räkna ut en låda. smile

Vad heter basarna?
Senast redigerat av Drönirettab (9 november 2008)

2 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#3
Jag tror att det är Volvo original 10" basar. Står inget annat på dom förutom att det är volvos logga på baksidan... Vet tyvärr inte vart dom kommer ifrån heller...

21 761 Inlägg
9 november 2008
#4
Då är det lite knepigare tyvärr. När man inte vet vilka parametrar ett baselement har, då bör man göra en sluten låda för att inte riskera att spela sönder basen. Jag tror att du kan prova 25 liter sluten låda per bas och fylla med ganska mycket dämpull, sedan kan du testa att variera mängden ull om du vill och lyssna hur det låter. smile


Sök