2877
Sök

Skattebefria nya miljöbilar?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Vad tycker ni om det? Det lär ju innebära dyrare skatt för oss med äldre bilar sad

http://www.aftonbladet.se/bil/article3729435.ab

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (10 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
9 november 2008
vem f-n vill åka miljöbil??

inte ja iaf.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:

inte ja iaf.

nädu, inte jag heller.

Dessutom... tar man förgivet att de som inte har råd med en ny bil ska ta lån bara för att moderaterna vill de?

Jag fattar inte hur de tänker.. Om det är de dom gör.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
9 november 2008
te_wik skrev:
evilaudio skrev:

inte ja iaf.

nädu, inte jag heller.

Dessutom... tar man förgivet att de som inte har råd med en ny bil ska ta lån bara för att moderaterna vill de?

Jag fattar inte hur de tänker.. Om det är de dom gör.

Mvh Tommy

tänker politiker??? de vettefan.. allt dom bryr sig om e att dom själva ska få de bättre..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sleeper
3 084 Inlägg
9 november 2008
de e ju bara idifuckingiotiskt

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
10 november 2008
Galenskap.

Jag håller mig till bensinen, det kommer lösa sig så det blir billigast hur som helst. Etanolen har skenat i pris, bensinen rasar. Tillgång/efterfrågan? smile

Men att göra skattefritt, tja egentligen när man tänker, varför inte. Varför ska vi ha en stadig skatt på fordonen när vi betalar så mycket i skatt på bränslet?

Ju mer jag tänker på det desto rimligare känns det. Är väl bra att de som köper nytt får skattefritt nåt år, bara det inte går ut över oss andra... tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 november 2008
De kan dom la slänga på iom att de tar bort miljöbilspremien på 10000kr. Detta blir ju en vinst för dom ändå. Nåt kan man la få för att man står för det största värderaset.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
sirmiro skrev:
Galenskap.

Jag håller mig till bensinen, det kommer lösa sig så det blir billigast hur som helst. Etanolen har skenat i pris, bensinen rasar. Tillgång/efterfrågan? smile

Men att göra skattefritt, tja egentligen när man tänker, varför inte. Varför ska vi ha en stadig skatt på fordonen när vi betalar så mycket i skatt på bränslet?

Ju mer jag tänker på det desto rimligare känns det. Är väl bra att de som köper nytt får skattefritt nåt år, bara det inte går ut över oss andra... tongue

Det lär ju drabba oss andra då vi säkertligen får högre skatt på våra miljöfarliga bilar...

Mvh Tommy

3 132 Inlägg
10 november 2008
Är väl ingen galenskap att försöka påverka de som köper ny bil att köpa en miljöbil. Är väl galenskap att inte köpa en miljöbil om man ska köpa ny bil...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
viccoA skrev:
Är väl ingen galenskap att försöka påverka de som köper ny bil att köpa en miljöbil. Är väl galenskap att inte köpa en miljöbil om man ska köpa ny bil...

jaa nej självklart inte.
Men om det slutar med att vi andra som inte har miljöbilar får betala "deras del" av skatten så är det ju
förjävligt..

När miljöbils premien införskaffades, vilka fick högre skatt?

Mvh Tommy

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
10 november 2008
Jag skulle hellre köpa en bil som jag har råd med helt utan lån, så att jag bara hade behövt betala bränslet till den.Än att behöva ta ett lån för att kunna köpa en miljöbil som man måste betala av lånet på varje månad och dessutom bränslet till den. Jag tror att jag hade tjänat mer på det även om dom höjer skatten på vanliga bilar. Dessutom tror jag att dom nya miljöbilarna bara kommer vara skattefria i ca 1,5år sen kommer nötterna som sitter i regeringen se att dom får in aldeles förlite i skatt så dom bilarna blir det skatt på tillsisst ändå ska ni se, eller så lägger dom till att dom bilarna måste uppgraderas varje år för att få vara skattefria. Jag tror att det finns någon hake med det (har aldrig litat på någon och speciellt inte 08or och kommer aldrig att göra det)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
10 november 2008
sirmiro skrev:
Galenskap.

Fast å andra sidan är det så pass stora ekonomiska fördelar med miljöbilar, så att man kan tjäna på att köpa en miljöbil och sedan köra den på bensin - Och ändå spara pengar. big_smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
10 november 2008
te_wik skrev:
jaa nej självklart inte.
Men om det slutar med att vi andra som inte har miljöbilar får betala "deras del" av skatten så är det ju
förjävligt..

När miljöbils premien införskaffades, vilka fick högre skatt?

Mvh Tommy

Det är lite därför jag nyligen beställde mig en miljöbil. Det som verkar vara lite av regeringens plan är väl att försöka att få bort bensinbilismen från våra vägar. Och självklart måste ju Sverige vara värst, förstås...

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 november 2008
Hexenhammer skrev:
sirmiro skrev:
Galenskap.

Fast å andra sidan är det så pass stora ekonomiska fördelar med miljöbilar, så att man kan tjäna på att köpa en miljöbil och sedan köra den på bensin - Och ändå spara pengar. big_smile

du tjänar inget på det men du kanske sparar lite roll

har inget å göra

120 Inlägg
10 november 2008
Nyligen var det på förslag att äldre miljöfarliga bilar med stora motorer inte ska få vistas i städer överhuvudtaget exempelvis, en slags svartlistning. Samt att "straffskatt" för denna typen av fordon kan bli aktuell i framtiden.. Dessa förslag är ett galant bevis på hur det går när idioter får styra ett land, så högre skatt på våra bensinare med några år på nacken är definitivt att vänta. Allt för att punga ut pengar från den "lilla" människan...

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
10 november 2008
Kom på en grej till när ska regeringan sätta dit flygplan o fartygen sätta högre skatt på dom med, flygplanen hur mkt skit släpper inte dom ut uppe i luften som sen rammlar ner på jorden och fartygen från 80 talet som fortfarande används hur mycke skit släpper inte dom ut egentligen, när det bara bolmar svart rök ur dom. Jag tycker det hade vatt bättre om dom skulle höjt skatten för dom först (men det går ju inte då kan ju inte politikerna flyga när det tar exakt lika lång tid med bil som det gör med flyg) sen hade dom kunnat ta bilen dom kan inte bara skylla allt på den.

120 Inlägg
10 november 2008
Man kan ju sedan fråga sig varför miljöbilar måste vara så hemskt fula? wink Smaken är ju som baken naturligtvis men jag har då aldrig sett en snygg miljöbil... även om jag förmodligen inte sett ALLA än.

3 354 Inlägg
10 november 2008
är väl ett sätt för att få folk åka mindre:P

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

4 682 Inlägg
10 november 2008
ingen som har klagat på rubriken ännu yikeswinkroll
Senast redigerat av Moparboy440 (10 november 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
ingen som har klagat på rubriken ännu yikeswinkroll

hehe... ingen som märkt det tongue Inte jag heller, förens nu.. wink

Mvh Tommy

Sök