2925
Sök

Ersättning vid skada på stulen moped som hittats?

123 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Nån månad sedan, innan jag skaffade körkort blev min moped stulen i garaget, mopeden fanns i en järnbur. Dom hade knäckt upp låset på dörren och stulit den.

Som tur var hittade polisen den samma natt när de försökte göra inbrott med mopeden. jag fick tillbaka den ett tag sedan men tändningslåset och en kåpa är sönder samt registreringsskylten borta.

Har jag någon chans och få pengarna för att få den fixad? Det kostar runt 3000 och fixa allt? Eller är det försent nu, eller till och med omöjligt och få något?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 november 2008
E väl klart att man kan försöka begära pengar för att få skiten fixad, men de ska du ju ta upp när de blir åtalade för stölden av moppen? Att de ska betala ut ett skadestånd p.g.a. reparation/återställning till ursprungligt skick.
En reg skylt kan du nog fan pynta själv, 60 spänn? tongue

123 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Haha, inte 60 spänn som är problemet, men hela kåpan där reg. skylten skall vara på är pajj. Sedan vill jag bara fixa fanskapet och sälja det.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 november 2008
har du försäkring på moppen är de klart du får det fixat
har du ingen blir det värre

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 108 Inlägg
10 november 2008
Ring ditt försäkringsbolag, dom vet mer än folk som sitter och gissar på forum wink

Låser här med hänvisning till reglerna:
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Sök