karlsson_1984 skrev:
hej om man jämför basen i våran 740 med dubbla gas10"portad med hål i hatthyllan för ljudet. så låter basen normal och snärtig och inte bedövande så man mår illla......
men i min saab 900 så har jag en aktiv gas12" synes i mtt galleri med plexiglas så har jag ett enormt muller
som överröstar ljudet i kupen än bas med musik om ni förstår hur jag menar. det är alltså väldigt dovt ljud.
kan det vara pga lådans utformning med plexiglas som gör det:cool:
Både ja och nej skulle jag tro.
Din aktiva bas är en bandpasslåda och du har möjlighet att ställa in delningsfrekvens på basen med.
Prova att höja LPF ngt och lyssna igen.
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP