4575
Sök

Råd vid inkoppling av "urgammal shiftlight"?

Plane
16 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#1
Tjena!

Hittade denna uppe på vinden, farsan hade den som shiftlight på hans tid.

Någon som vet hur den ska kopplas? smile


http://img514.imageshack.us/img514/8639/img1017mm7.jpg
Senast redigerat av Plane-xD (10 november 2008)


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
10 november 2008
#2
inte alls säker, men skulle gissa på
svart - minus (jord)
röd - ström (plus)
vit - till tändspolen

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Plane
16 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#3
båge skrev:
inte alls säker, men skulle gissa på
svart - minus (jord)
röd - ström (plus)
vit - till tändspolen

Fick den inte att fungera, men tack ändå!

Fler förslag? smile


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
11 november 2008
#4
visade den några siffror alls? eller kom den inte så långt? är nästan 100% på att svart är jord, då är antingen röd eller vit konstantplus, och den andra till tändspolen! du får nog prova dig fram skulle jag tro, vet din far att den funkade när han la undan den? den kanske är trasig?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.


Sök