10 november 2008
Trådstartare
de är så här..mäter ja strömmen/volten vid generatorn vid ca 7-800varv så snurrar de kring 13.8v-14.4 ungefär..vid batteriet har de sjunkit elr snurrar därikring ungefär..
följer ja sedan kabeln,en 50mm2 så vi kondingen är de 11.2v..steget uppvisar samma volt..
så ni fattar om ja drar på lite så klipper det..
det är mono steget..
sen har ja 2kanals som visar samma siffror,men de är rakt fr batteriet till steget.dock jordad i kondingen som e jordad i bälteshållaren..
hur kan de försvinna 2v på den resan..o spelar ja på så sjunker de väl än mer..
det verkar ej spela nån roll om ja har 10 batterier..i bilen..för de klipper redan vid låg volym.
har mätt vid motorns jord punkter o får fram -0.23
helst hjälp av dom riktiga experterna inga gissningar..
Senast redigerat av pattilatti2 (11 november 2008)