Projekt Nissan 200sx s13 Nu: Nya toppen monterad

_Jonsson
14 februari 2009 · 150 Inlägg

Grattis! hoppas det går bra denna gång smile

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
Mickius
14 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Oboy6 skrev:
Ser bra ut!
Uppstart snart då smile

jo imorgon förhoppningsvis startar jag upp den smile

Matte_22 Jo det ser riktigt bra ut! Nej fick rätt mycke gjort idag och skönt de! tänkte på att imorgon köra ut den så den kan fotas ute om det är bra väder smile

_Jonsson! Tack! Jo bara vänta o se om allt funkar som de ska! Förhoppningsvis gör de det!
Om de skulle blanda sig nu så är de bara byta toppen och kommer då sätta i smidda saker samtidigt så då kommer bilen få stå tills man har det klart!

Men bara hålla tummarna! måste byta olja ett antal gånger innan man kan se om de funkar pga att jag måste få bort den oljan som har blandat sig de finns ju alltid lite kvar när man tappar ut oljan!

Men filmer på uppstarten kommer! Tänkte även att man skulle filma när bilen rullas ut om vädret tillåter!

Blir nog Mekonomen imorgon med och köpa hem toningsspray hem och spruta över baklysena lite  lol

Senast redigerat av mickius (14 februari 2009)

Mickius
14 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Om allt skulle funka i motorn nu så är detta kvar o göra!

Byta kylare + slangarna
Köpa hem oljekylare
Beställa fjäderbenstag
Byta diffen bak till en bättre svetsad "Ban diff" Den som sitter nu ska jag använda vid längre vägfärd
Annat IC kitt när pengarna från jobbet börjar rulla in
Halvbur
Sportstolar

Men tar allt eftersom!

Senast redigerat av mickius (14 februari 2009)

R_Hjertqvist Nissan-freak
14 februari 2009 · 631 Inlägg

Ser kalasbra ut ju! Nu vet jag vem jag ska fråga när jag ska sätta på min topp smile
Lycka till imon!

Supra_robin
15 februari 2009 · 4 663 Inlägg

kul att få se lite framtids planer big_smile hoppas du får igång bilen imorgon(idag).

AnnaMattias
15 februari 2009 · 288 Inlägg

joo det går nog ann idag micke.  fan i dag är de kanon väder för att fotta. så jag har satt batterierna på laddning tongue

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
Mickius
15 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Blev ingen uppstart idag tyvärr..

Fick inte bilen o starta. Kommer soppa/Gnista och kamremmen sitter rätt.
tände till lite då och då typ smällde lite men inget så det blev fart i kärran

Så nu står batteriet på laddning och nya försök ska årdnas big_smile

Uppdate under veckan om hur de går!

Jlmmy
15 februari 2009 ·

Trevligt! smile
Skall bli spännande och se när den startar hehe, Film?

Fortsätt så, mvh

Mickius
16 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Idag starta bilen upp iaf smile efter en dags funderande på jobbet så fick jag den o starta

Så nu är de bara vänta o se om allt kan funka som de ska göra. kan ju inte veta förens ja har bytt olja ett par gånger o kollat vattnet men när den blev varm så avtog den vita röken nästan helt,
Men kom lite när man gasa lite. men vet ju inte hur mycke vatten m.m det är i avgassystem osv

Men 2 filmer iaf! Har fläkten igång på den andra där av de låter så mycke

[video]http://www.garaget.org/video/n8c10efm1s9m[/video]

[video]http://www.garaget.org/video/gvz4ma53urao[/video]

Senast redigerat av mickius (16 februari 2009)

AnnaMattias
16 februari 2009 · 288 Inlägg

det ser lovande ut micke. men vi får la komma förbi och kolla på den när den är i gång i real life ist. hoppas att den kommer funka bättre denna gång iaf.

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
syabo
16 februari 2009 · 1 278 Inlägg

gött ljud äre iden iaf:)

Street Knight
Mickius
17 februari 2009 · 4 670 Inlägg

matte_22 skrev:
det ser lovande ut micke. men vi får la komma förbi och kolla på den när den är i gång i real life ist. hoppas att den kommer funka bättre denna gång iaf.

Jo de får du göra så kanske man kan få en bättre film på den! Jo bara vänta ett tag o se hinner ju inte hålla å med den på dagarna längre så får ta det i helgen!

syabo: lol

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
17 februari 2009 · 1 325 Inlägg

Snyggt jobbat micke smile
Gött den låter hörru! ;D

Mickius
17 februari 2009 · 4 670 Inlägg

jo den låter riktigt härligt. bara vänta o se hur de funkar nu med.

Har ju hittat en annan topp som är portad och planad med arp bultar till ett skapligt pris. men måste få igång lönen innan man kan tänka på de.

Men har mina känslor om att de kommer blanda sig. ska lyfta ventilkåperna o kolla oljan senare sen idag o se hur denna oljan ser ut.

loudness
29 mars 2009 · 4 554 Inlägg

tråden öppnad på begäran då det blev andra planer?

Mickius
29 mars 2009 · 4 670 Inlägg

loudness skrev:
tråden öppnad på begäran då det blev andra planer?

Tackar! jo den ska byggas klart legat på latsidan pga många olika själ.

Senast redigerat av mickius (29 mars 2009)

Mickius
29 mars 2009 · 4 670 Inlägg

Tyvärr försvann orken ett tag då oljan blanda sig med vattnet och det har legat på
is i nästan 2 månader.
Men bestämde mig att börja beställa hem nya grejjer o ge de ett försök till innan elmia.

så en ny topp är hemma nu som kommer monteras på nästa helg.
Håller på och tvättar den grundligt och mätt upp så den är rak.

Även köpt hem ny värmeväxlare så denna kommer att bytas i samma veva.
Kommer även ta bort vattenkylningen tll turbon för o vara säker på att oljan inte kan blanda sig

Så nu väntar jag på att alla packningar ska komma hem för o kunna byta allt.

Även beställt hem ny oljekylare som kommer monteras efter jag startat upp bilen och sett att allt funkar som det ska.

Så kommande helg kommer det hända mycke roligt med bilen. Och förhoppningsvis en lyckad uppstart utan missöden. men kommer byta ut allt som kan blanda oljan förutom blocket och väldigt svårt o tro att det är de som är felet.

Tanken är fortfarande o hinna till Elmia men tyvärr så är de väldigt stressigt för att hinna men ska ge det ett försök!

Har även passat på o köpa hem en ny dator som ska användas till framtida sprut som ska monteras när de blir ordenkligt motorbygge!

Hoppas ni vill fortsätta följa bygget!

Senast redigerat av mickius (29 mars 2009)

Japs-Jens
30 mars 2009 · 1 503 Inlägg

mickius skrev:
Tyvärr försvann orken ett tag då oljan blanda sig med vattnet och det har legat på
is i nästan 2 månader.
Men bestämde mig att börja beställa hem nya grejjer o ge de ett försök till innan elmia.

så en ny topp är hemma nu som kommer monteras på nästa helg.
Håller på och tvättar den grundligt och mätt upp så den är rak.

Även köpt hem ny värmeväxlare så denna kommer att bytas i samma veva.
Kommer även ta bort vattenkylningen tll turbon för o vara säker på att oljan inte kan blanda sig

Så nu väntar jag på att alla packningar ska komma hem för o kunna byta allt.

Även beställt hem ny oljekylare som kommer monteras efter jag startat upp bilen och sett att allt funkar som det ska.

Så kommande helg kommer det hända mycke roligt med bilen. Och förhoppningsvis en lyckad uppstart utan missöden. men kommer byta ut allt som kan blanda oljan förutom blocket och väldigt svårt o tro att det är de som är felet.

Tanken är fortfarande o hinna till Elmia men tyvärr så är de väldigt stressigt för att hinna men ska ge det ett försök!

Har även passat på o köpa hem en ny dator som ska användas till framtida sprut som ska monteras när de blir ordenkligt motorbygge!

Hoppas ni vill fortsätta följa bygget!

Underbart! Påt igen bara! Stressmek till Elmia!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
R_Hjertqvist Nissan-freak
30 mars 2009 · 631 Inlägg

Bra val du! Bara o köra stenhårt nu så man får se den på kvällen i Jönköping smile

Mickius
30 mars 2009 · 4 670 Inlägg

Jo förhoppningsvis dyker bilen upp där nere. men de får vi se efter helgen om allt funkar som de ska då!

Bara 1 packning kvar som behöver komma hem innan helgen o de är insugspackningen men den ska vara på g om allt går som de ska

Senast redigerat av mickius (30 mars 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang