Projekt Nissan 200sx s13 Nu: Nya toppen monterad

Mickius
12 november 2008 · 4 670 Inlägg

En liten teaser på insidan!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/500486_1rrf3b.jpg
Nylackad

liquisole
12 november 2008 · 1 237 Inlägg

blått kanske inte riktigt passar ihop med resten av färgen, men snyggt ändå smile

Mickius
12 november 2008 · 4 670 Inlägg

liquisole skrev:
blått kanske inte riktigt passar ihop med resten av färgen, men snyggt ändå smile

Ja skälv tycker de o sen ville jag inte ha rött eller liknande inne i bilen utan mörka färger.

Men tur att alla inte tycker lika för hur skulle världen se ut då?

liquisole
12 november 2008 · 1 237 Inlägg

mickius skrev:

liquisole skrev:
blått kanske inte riktigt passar ihop med resten av färgen, men snyggt ändå smile

Ja skälv tycker de o sen ville jag inte ha rött eller liknande inne i bilen utan mörka färger.

Men tur att alla inte tycker lika för hur skulle världen se ut då?

Heh så sant smile smaken är som baken. Har själv blå-målad inredning i min röda mondeo så vet ungefär hur det "ser ut". Röd-målad inredning är jag inte själv heller alls för hmm .. har påbörjat att lacka inredningen i min 200sx och den får bli grå/silver, vilket jag gillar (syns på en av mina bilder) smile

Mickius
12 november 2008 · 4 670 Inlägg

jo den är ju de rätt snyggt med din färg. men ja vill ha mörk inredning smile
Men sen vet man ju inte om bilen kommer vara röd i all evighet heller wink

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
12 november 2008 · 586 Inlägg

Jag tycker det var jäkligt snyggt!! Fast du lär klä om det där tyget som är där asså big_smile

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
liquisole
12 november 2008 · 1 237 Inlägg

mickius skrev:
jo den är ju de rätt snyggt med din färg. men ja vill ha mörk inredning smile
Men sen vet man ju inte om bilen kommer vara röd i all evighet heller wink

heh då förstår jag smile , kommer nog bli nice! om du behöver vita mätartavlor (nismo) så kan du kika i min tråd, har där! (om du vill fixa egna alltså)  lycka till. smile

Mickius
12 november 2008 · 4 670 Inlägg

Qwaffe skrev:
Jag tycker det var jäkligt snyggt!! Fast du lär klä om det där tyget som är där asså big_smile

Haha jo det ska nog kläs om någon dag i framtiden sen smile när man har tid osv o lägga ner på allt eftersom man gör isf om allt i bilen samtidigt!

liquisole: okej ja har faktiskt letat efter vita mätartavlor då den sidan som har funnits med dessa inte finns längre! vet du vart i din tråd dom ligger?

Mickius
14 november 2008 · 4 670 Inlägg

Händer inte så mycket med bilen just nu då jag väntar på att toppen osv ska bli klart så bilden kan moteras ihop igen

Så när detta kommer hem ska hela motorn skruvas ihop, provköras osv sen ska den in och besiktas för o se om man kan få blanka papper på denna!

Men håller på med mina lackeringar på diverse saker smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/501586_sgltda.jpg

Streckkoden
15 november 2008 · 2 655 Inlägg

Kul att du hittat tillbaka till S13 träsket igen.. smile

Vad är det för planer på denna i vinter förutom att skruva ihop motorn?

Mickius
16 november 2008 · 4 670 Inlägg

Streckkoden skrev:
Kul att du hittat tillbaka till S13 träsket igen.. smile

Vad är det för planer på denna i vinter förutom att skruva ihop motorn?

Planerna är o lacka upp saker o ting till lite finare färger än innan smile

Tanken är o försöka få en ekonomi som kan tilllåta diverse saker som fmic, ex-grenrör, annan turbo o lite saker men tar en sak i taget

Lacken ska få en ordenklig polering till elmia.

Ljudet är bestämt att det ska ut ur bilen o ska i med sportstolar + ev halvbur eller liknande

Vill ju ha en bil som man kan ställa ut och även köra ut den på banan men vill sitta lite säkrare då så det ska läggas ner lite energi på o få de klart sen

Sen får ja se vad som hinns med o göra med bilen, har ju en rätt läcker panel liggandes som man kanske sätter i, med vita mätartavlor

Mickius
17 november 2008 · 4 670 Inlägg

Händer som sagt inte så mycket nu utan fortsätter med mina lackeringar av diverse saker.

Har sprutat remhjulet och ska ge min på generatorn är tanken.

någon som vet nått bra o smidigt sätt o få bort hjulet på generatorn?

Prata även med motorrenoveraren idag och toppen kommer vara klar till helgen så ev kanske jag påbörjar montering av allt för o lyfta på toppen så snart sommöjligt för o kunna ta bilen till besikningen o se hur det går där

Har även kollat upp saker angående bur i bilen då vissa säger att man inte får besikta med detta men sett att det ska vara precis som förut då jag vill ha en halvbur.

Men denna kommer nog inte i förens till sommaren!

Tror det kommer bli en stor skillnad i motorutrymmet med denna färg!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/503472_csabf6.jpg
Precis sprutat på klarlacken! så den är inte torr på kortet ännu


Kommer komma in sådanna i bilen så snart jag får tag på en vettig skrivare o printa ut dom smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/503475_fx71jh.jpg
Mätartavlor

Senast redigerat av mickius (17 november 2008)

liquisole
17 november 2008 · 1 237 Inlägg

mätartavlorna ser bekanta ut wink kommer bli nice!

Jockek89
18 november 2008 · 8 Inlägg

mickius skrev:
Sen får ja se vad som hinns med o göra med bilen, har ju en rätt läcker panel liggandes
som man kanske sätter i, med vita mätartavlor

Du har ingen bild på panelen så vi kan få ser hur den ser ut?
Vart nyfiken cool



Lycka till!


Mvh
Joakim

Mickius
18 november 2008 · 4 670 Inlägg

Jo då här kommer en liten bild på panelen som ska i


Har bara inte bestämt om ja ska ha dvd-skärm eller bygga nått annat där istället!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/504020_2yvpes.jpg
Panelen

Kalle_Ponken
18 november 2008 · 1 752 Inlägg

Klart du ska ha en dvdskærm dær Micke! Så kan du passa på o modda in ett supernintendo eller nått kul då oxåwink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
prylers
18 november 2008 · 115 Inlägg

snyggt med mätarna i insrtumentbrädan sådär! är mätar tavlorna i rätt skala så man bara kan skriva ut dom ? smile

//Robin
Mickius
18 november 2008 · 4 670 Inlägg

prylers skrev:
snyggt med mätarna i insrtumentbrädan sådär! är mätar tavlorna i rätt skala så man bara kan skriva ut dom ? smile

nej man får trixa lite med dom för o få dom i rätt storlek! bara mäta o ha sig smile

Kalle jo kanske blir en skärm där i framtiden vi får se smile

R_Hjertqvist Nissan-freak
18 november 2008 · 631 Inlägg

Tjenare Micke!

Undrar lite smabbt bara om de var några svårigheter med att få bort instrumentbrädan?
Ska själv ta bort min snart smile

Mickius
18 november 2008 · 4 670 Inlägg

R_Hjertqvist skrev:
Tjenare Micke!

Undrar lite smabbt bara om de var några svårigheter med att få bort instrumentbrädan?
Ska själv ta bort min snart smile

har inte rivit min än denna som är bild på ska in i bilen senare smile så har orginal sitter kvar just nu!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang