13 november 2008
Trådstartare
Den funkade perfekt när ja hade den förra klumpen på men nån sekund innan den small så dog hastighetsmätaren. Nu med den nya klumpen så vill de inte röra sig en mm. Har en annan givare men den kanske inte funkar. Så nu några frågor
Går de mäta givaren?
Ska de finnas ström i någon av de 2 kontakterna? Mätte å den ena visade 0,2V
Kuggfråga då

Vilken kontakt och vilka stift går till hastighetsmätaren?
Vill gärna ha en funkande. Kör nu på varvtalet.
1500 på 3a= 50
1500 på 5an= 70-75
1900 på 5an= 90
Men känns lite roligare om den skulle funka. Inte lätt å hålla exakt hastighet å de räcker ju för böter

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet