6659
Sök

Bygga eget Flaming Kit ?f

Avstängd
63 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Har sett lite på bilar som de tänder på oförbränd soppa i avgasröret så det sprutar lite eld xD

Är detta något man kan bygga själv hemma i garaget ?

Full gas ger ras!

12 086 Inlägg
15 november 2008
#2
Ja, problemet brukar va att få till modulen som ger signal till spolen.
I övrigt är de bara en spole och tändstift som krävs, en baggis!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
16 november 2008
#4
FLindgren skrev:
man börjar med att söka på forumet eller

http://justfuckinggoogleit.com/

smile

Skulle ingen ställa frågor så skulle forumet dö ganska snabbt. Men jag håller med om att endel frågor kommer oroväckande ofta. Dock inte just denna om flaming kit.
Senast redigerat av Rspeter (16 november 2008)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 november 2008
#5
Det som är "problem" med det är att om man släpper gasen finns risken att soppan brinner åt fel håll och in emot motorn igen, och då får man problem.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Mästare
2 947 Inlägg
16 november 2008
#6
Mäki skrev:
Det som är "problem" med det är att om man släpper gasen finns risken att soppan brinner åt fel håll och in emot motorn igen, och då får man problem.

Därför får man dra en seperat Bränsleledning till detta ändamålet.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

12 086 Inlägg
16 november 2008
#7
Tänder man på skiten längst ut mot ändröret kan jag inte tänka mig att det går hela vägen tillbax till motorn. Hurvida nu motorn skulle må dåligt av lite eld när de exploderar och härjar nått jävulskt där iallafall tongue

Mästare
2 947 Inlägg
16 november 2008
#8
JapMax skrev:
Tänder man på skiten längst ut mot ändröret kan jag inte tänka mig att det går hela vägen tillbax till motorn. Hurvida nu motorn skulle må dåligt av lite eld när de exploderar och härjar nått jävulskt där iallafall tongue

Mottryck, Sot och motorn blir kanske lite sur inte för att det borde hända så mycket men ändå...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
16 november 2008
#9
Borrar man 2 hål precis innan slutröret så borde man om jag tänkt rätt nu kunna sätta i en spridare av modell liten (med separat bränsletillförsel) och sedan koppla den till en knapp i mittkonsolen eller var man nu vill ha den och så gör man samma sak och monterar ett tändstift bredvid och kopplar den till en annan knapp i mittkonsolen eller var man nu vill ha den. Farliga med det här är att om du kopplar fel så kan istället spridaren vara öppen hela tiden och det då flödar bensin så det gäller att koppla rätt. Får gärna rätta mig om jag har fel eller missat något men klockan är ju trots allt 20 i 5 när jag skriver detta så jag har det i mitt försvar.

//Mvh Streethawk

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Avstängd
63 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#10
det går väl mata spridaren med vatten och prova att den stänger och öppnar ;;P ??
Kan man inte kopplar ihop så jag får en knapp så den startar båda två med ett tryck, är väl bara lägga ihop tändtrådarna?

Full gas ger ras!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
16 november 2008
#12
dajv skrev:
det går väl mata spridaren med vatten och prova att den stänger och öppnar ;;P ??
Kan man inte kopplar ihop så jag får en knapp så den startar båda två med ett tryck, är väl bara lägga ihop tändtrådarna?

Saken är ju att om du har både tändstiftet och spridaren på samma knapp så kan du råka ut för "baksug" igenom bensinslangen på spridaren i avgassystemet. Så därmed sa jag 2 olika knappar.
Ena knappen - spridaren skickar ut ett bensin moln in i avgassytemet, när du släpper knappen så stängs den och därefter trycker du ned den andra knappen - Tändstiftet. Som i sin tur antänder bensinen och om jag tänkt rätt, så länge du har bensin kvar i avgassystemet så brinner det och gasar du så antingen slocknar det eller så "skjuter" den ut.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

12 086 Inlägg
17 november 2008
#13
Problemet är fortf hur du ska få tändspolen att tända mer än 1 gång, såvida man inte vill sitta och dampa på en strömbrytare tongue Jag tvivlar starkt på att det räcker med en gnista för att det ska tända ordentligt.

ProWanker
211 Inlägg
17 november 2008
#14
jag och en polare prova detta o fastna där med vad som skulle göra flera gnistor. vi satt o dutta med sladden på plus men det funka inte.sen titta vi på sånna pulsjet hur de gör men det var ingen ide då de brinner konstant när de väl är igång. så vi skrota de projektet med bilen.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^


Sök