Bygge

Kojloj
2 mars 2006 · 458 Inlägg

Asså är det ingen som är haj på att plasta m.m.. ?? Jag skall göra någonting på dörrsidorna fram för jag har inga utag till mina 6,5" där... hur ska man gå tillväga?? mall ?? eller hur gör man??

Simppi too fast to live, too young to die
2 mars 2006 · 357 Inlägg

ta loss panelen å gör en form i uretan eller nåt liknande...sen laminerar du å slipar så tusan ...slipa fram nån fin form å få högtalarna å passa sen sätter du tillbaka panelen smile
så ungefär gjorde jag me hatthyllan, bara att ja limmade på tyg efter att jag hade slipat...

parayaCar
2 mars 2006 · 424 Inlägg

men uretan, det är ju omöjligt att ta fatt på o dessutom dyrt.
Kör med hönsnät och byggskum. Du lär behöva en limpistol.
Om hönsnätet ger vika av skummets tyngd, prova klä hönssnätet med en gammal t shirt, plasta o låt härda, sen på med skum och forma, då kommer det att hålla. Ge akt så att skummet inte smälter av plastens härdningsprocess. Prova plasta kallt, jag har plastat i +8 och det gick prima.

**// Toyota \\**
Holme
2 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Du kan ju forma med vanlig frigolit, men då måste du vara noga med att täcka den när polyestern ska på. Täck med aluminiumfolie eller liknande. sen är det väl bara att slipa och grejja.

Kojloj
2 mars 2006 · 458 Inlägg

parayaCar skrev:
men uretan, det är ju omöjligt att ta fatt på o dessutom dyrt.
Kör med hönsnät och byggskum. Du lär behöva en limpistol.
Om hönsnätet ger vika av skummets tyngd, prova klä hönssnätet med en gammal t shirt, plasta o låt härda, sen på med skum och forma, då kommer det att hålla. Ge akt så att skummet inte smälter av plastens härdningsprocess. Prova plasta kallt, jag har plastat i +8 och det gick prima.

Ska jag först ta hönsnät och forma det sen på med en gammal flease tröja kanske går?.. Sen på med skum och forma det efter hönsnätet... ??????

hur får jag bort skumet och hönsnätet??

parayaCar
2 mars 2006 · 424 Inlägg

du tar inte bort det, låt det vara kvar, det kommer ju inte att synas smile

**// Toyota \\**
Kojloj
2 mars 2006 · 458 Inlägg

parayaCar skrev:
du tar inte bort det, låt det vara kvar, det kommer ju inte att synas smile

Okej!..
Om du kollar långt ner på denna sida: http://mbsca.com/forum/viewtopic.php?t= … p;start=15

Hade tänkt mig något sånt.. kan jag gå tillväga som han gjort då fast med hönsnät och byggskum????

Kojloj
5 mars 2006 · 458 Inlägg

parayaCar skrev:
men uretan, det är ju omöjligt att ta fatt på o dessutom dyrt.
Kör med hönsnät och byggskum. Du lär behöva en limpistol.
Om hönsnätet ger vika av skummets tyngd, prova klä hönssnätet med en gammal t shirt, plasta o låt härda, sen på med skum och forma, då kommer det att hålla. Ge akt så att skummet inte smälter av plastens härdningsprocess. Prova plasta kallt, jag har plastat i +8 och det gick prima.

Behöver jag byggskum..? Räker det inte att jag formar med hönsnät och limmar på en gammal flease tröja och sen plastar på den?? Och sedan spackar då förstås..??

SpeedOfLight
6 mars 2006 · 1 432 Inlägg

Något jag har funderat på en hel del då jag aldrig använt mig av polyerster är:
Vart köper jag det utan att gråta blod då jag ser prislappen och om det finns olika märken, vilket rekomenderar ni som använt det en del?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Bratten
6 mars 2006 · 288 Inlägg

Biltema är billiga på polyeste och de används även av de "stora" styling gubbarna.

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se
Mazda Rx-7 Chargespeed "BRED o SINGEL" (1993)
Ford S-Max (2018)
Katamso Superstar
6 mars 2006 · 511 Inlägg

Ja Biltema, vart köper du själv?


mvh

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Janken Driver
6 mars 2006 · 2 111 Inlägg

som sagt biltema, runt 300 för polyester o lika mycket för glasfiberväven ungerfär,.Glöm inte att köpa härdare till polyester också,en liten flaska kostar 25 tror jag. mvh janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
SpeedOfLight
6 mars 2006 · 1 432 Inlägg

Katamso skrev:
Ja Biltema, vart köper du själv?


mvh

Hehe... Läs mitt inlägg igen så skrev jag att jag aldrig använt det wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Holme
6 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Leta upp en plastarfirma i din stad, och hör med dom. Där brukar man kunna komma undan rätt bra i pris.
Eller på en marintillbehörsfirma. Om man inte bor i en Biltema-stad.

Kojloj
6 mars 2006 · 458 Inlägg

URSÄKTA MIG.. men gör en egen tråd.. jag ville inte ha reda på vart man köper det utan hur man gör eller hur?? Så stick och gör en egen tråd blir så less på sånt här asså!..

SpeedOfLight
6 mars 2006 · 1 432 Inlägg

Kojloj skrev:
URSÄKTA MIG.. men gör en egen tråd.. jag ville inte ha reda på vart man köper det utan hur man gör eller hur?? Så stick och gör en egen tråd blir så less på sånt här asså!..

Men herre gud.... Chilla lite va?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
wallden_66 mr
6 mars 2006 · 146 Inlägg

Lugn nu! Även fast du har lite rätt så är de bara tacka för dom tipps du har fått! smile

Kojloj
7 mars 2006 · 458 Inlägg

wallden_66 skrev:
Lugn nu! Även fast du har lite rätt så är de bara tacka för dom tipps du har fått! smile

Ja du, om du läser så har jag gjort det.. Men man blir lite
små irriterad när man skriver en tråd så pratas det om
något helt annat.. Eller hur?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang